بهره‌برداری از جرثقیل ۵۰ تنی در سالن جدید ریخته‌گری

کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: پروژه جرثقیل ۵۰ تنی جهت نصب در سالن جدید انبار تختال در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، احسان شیروانیان، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید در واحد ریخته‌گری و توسعۀ سالن انبار تختال، پروژه جرثقیل ۵۰ تنی جهت نصب در سالن جدید انبار تختال در دستور کار قرار گرفت.

وی چابک‌سازی و افزایش سرعت جابه‌جایی تختال‌ها و در عین حال افزایش ایمنی را از اهداف کلیدی این پروژه برشمرد و افزود: در طراحی و ساخت این جرثقیل از به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان استفاده شده است.

کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی جرثقیل مذکور امکان حمل تختال با دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد را داراست. این قبیل جرثقیل‌ها به طراحی‌های پیچیده و تخصصی در قسمت‌های مختلف، مانند ایجاد سپر حرارتی و ایزولاسیون نیازمندند تا بتوانند از تجهیزات حساس و تابلو برق‌های نصب‌شده روی جرثقیل در محدوده دمای زیر ۳۰ درجه و کاملاً ایزوله محافظت کنند.

شیروانیان قابلیت باز ساخت (regenerative) را که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود، از ویژگی‌های دیگر این جرثقیل دانست و در توضیح این قابلیت گفت: هنگام پایین آوردن اجسام و یا ترمز کردن و اِعمال گشتاور منفی به محور موتور، انرژی‌ای تولید می‌شود که باید به نحوی از سیستم خارج گردد تا اضافه ولتاژ رخ ندهد.

وی افزود: معمولاً این انرژی از طریق قرار دادن مقاومت و تبدیل شدن به انرژی گرمایی تخلیه می‌شود. این مقاومت‌ها به دلیل ارزان بودن و سادگی نصب به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در این جرثقیل از این مقاومت‌ها استفاده نشده و تکنولوژی به‌کاررفته در آن به‌گونه‌ای است که این انرژی به‌جای تخلیه و هدر رفت، مجدداً در چرخه مصرف جرثقیل قرار می‌گیرد و همین امر باعث صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف انرژی می‌گردد.

کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی با بیان اینکه کلاسِ کاری این جرثقیل M۸/A۸ است گفت: فاصله بین ریل‌های حرکت طولی ۳۵.۵ متر و سرعت حرکت طولی جرثقیل ۱۲۰ متر در دقیقه است. ضمن اینکه سرعت بالابری قلاب اصلی آن ۱.۷ تا ۱۷ متر بر دقیقه و سرعت بالابری قلاب کمکی ۱.۲ تا ۱۲ متر بر دقیقه است.

شیروانیان در همین خصوص از همکاری شرکت جرثقیل پولاد به‌عنوان پیمانکار پروژه، مدیریت‌های اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی، بازرسی فنی، اتوماسیون و ابزار دقیق، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و واحدهای تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیۀ ریخته‌گری مداوم، حفاظت فیزیکی، حمل‌ونقل، ایمنی فنی، شرکت فنی مهندسی فولاد و سایر پیمانکاران و واحدهای مربوطه تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 471784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.