افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی فرهنگی در منطقه ۱۲ اصفهان

در بیست و ششمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری به ارزش یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پیش از ظهر امروز _یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۹_ با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح و کلنگ تعدادی از آنها به زمین زده شد.

پارک سوار عاشق آباد با مبلغ اجرای ۵۸ میلیارد ریال و مبلغ تملک ۴۵۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این است.

احداث خیابان آرمان به طول ۶۰۰ و عرض ۳۰ متر نیز که برای اجرای آن ۳۵ میلیارد ریال و برای تملک آن ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده، از دیگر پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

همچنین مرکز توانمندسازی بانو امامی با مبلغ اجرای ۳۶ میلیارد ریال و مبلغ تملک ۲۱ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۳۲۵ مترمربع زمین با یک هزار و ۱۵۰ مترمربع زیربنا احداث شد.

از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۲ خیابان‌سازی محور اتصالی محلات عاشق‌آباد و شهرک مهدیه به شهرک امیرکبیر به طول یک هزار و ۱۰۰ متر با مبلغ اجرای ۱۵ میلیارد ریال، خیابان‌سازی خیابان فیروزه و ساماندهی خیابان معرفت با مبلغ اجرا ۱۵ میلیارد ریال، پل عابر پیاده خیابان کاوه با مبلغ اجرا ۱۷ میلیارد ریال و ۵۶ متر طول دهانه، خیابان سازی محور اتصالی شهرک مهدیه به خیابان مینو و کندرو خیابان امام خمینی حد فاصل خیابان ۱۲ بهمن تا خیابان زرین با مبلغ اجرا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ تملک ۷۲ میلیارد ریال است.

امروز با حضور شهردار اصفهان کلنگ‌زنی پروژه‌های خیابان ۱۲ بهمن به طول ۵۵۰ و عرض ۲۴ متر با مبلغ اجرا ۱۷ میلیارد ریال و مبلغ آزادسازی ۶۶ میلیارد ریال، خیابان‌سازی خیابان کار و کارگر و قائم مقام با مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پارک سه هزار مترمربعی حکمت با مبلغ اجرای شش میلیارد ریال و مبلغ تملک ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

عملیات اجرایی کلکتور و خط انتقال پساب تصفیه شده از شهرک قدس تا خیابان مفتح با مبلغ اجرای ۴۵ میلیارد ریال به طول سه هزار متر خط لوله و ایستگاه پمپاژ همچنین کلکتور و منبع آب نگین با مبلغ اجرای ۴۰ میلیارد ریال و مبلغ تملک پنج میلیارد ریال نیز آغاز شد.

توزیع عادلانه امکانات در شهر محقق شده است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در دوازدهمین روز از بهمن ماه ۱۲ پروژه در منطقه ۱۲ افتتاح یا کلنگ زنی شده که شامل افتتاح هفت پروژه و کلنگ زنی پنج پروژه دیگر است.

وی با اشاره به احداث پروژه پارک سوار عاشق آباد گفت: این پروژه در ابتدای خط یک مترو و پارک سوار صفه در انتهای خط یک مترو احداث شده تا شهروندان و مسافران با پارک خودروهای خود در این محل ادامه سفرهای درون شهری خود را با استفاده از مترو انجام دهند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: احداث پارک سوار در مجاورت ایستگاه‌های قطار شهری همچون ایستگاه مترو دارک اندیشیده شده است تا سفرهای درون شهری شهروندان تسهیل شود.

نوروزی با بیان اینکه پارک سوارها محلی برای تبادل خطوط اتوبوسرانی و مترو است، گفت: انجام این فعالیت‌ها ناشی از هم افزایی بوده و اگر تعامل و همکاری نباشد اقدامات برنامه‌ریزی شده با راندمان خوب انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هم افزایی حاصل تعاون و تعامل است، افزود: اگر امروز در شهر اصفهان اتفاقات بزرگ عمرانی و خدماتی رقم می‌خورد مهم‌ترین عامل آن تعامل بین مدیریت شهری با زیرمجموعه خود و با شورای اسلامی شهر است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۴۰ میلیارد تومان پروژه دیگر در منطقه ۱۲ شهرداری اجرا خواهد شد تا فاصله امکاناتی محله‌های کمتر برخوردار با مناطق توسعه یافته کاهش یابد؛ اگر امروز از توزیع عادلانه امکانات سخن می‌گوئیم و شاهد تحقق آن هستیم این اتفاق خوشایند حاصل فعالیت ارزنده کارکنان شهرداری بوده است.

۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای اصفهان در یک دوره چهارساله

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: با افتتاح پروژه‌های خدماتی و عمرانی در منطقه ۱۲ امید و امیدواری در دل مردم ایجاد شد؛ برای گرامیداشت و اهمیت بخشی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، باید زمینه تسهیل شرایط زندگی مردم انجام شود.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان روزهای اوج خود را سپری می‌کند و علی‌رغم تمام مشکلات قطار سرعت و پیشرفت تعالی شهر را به پیش می‌برد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تقدیم بودجه ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری و سازمان‌های وابسته و شرکت‌های تحت پوشش به شورای اسلامی شهر، اظهار امیدواری کرد: تا پایان بهمن ماه یا نهایت دهه اول اسفندماه این بودجه به تصویب برسد تا با آغاز سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوشایندی در شهر رقم بخورد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اتفاقات خوبی در شهر رقم خورده که همه در جریان امور هستند، افزود: با توجه به تقدیم بودجه سال آینده، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در دوره پنجم شورا از مردم دریافت و برای آنها هزینه می‌شود، در واقع ۲۰ هزار میلیارد تومان فعالیت در شهر انجام شده و خواهد شد؛ خدمت به مردم با شعار محقق نمی‌شود، بلکه باید در میدان عمل حاضر شد.

اجرای پروژه‌های عمرانی در ۹ محله منطقه ۱۲

علی باقری، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های امروز در ۹ محله از ۱۱ محله این منطقه، در راستای توزیع عادلانه امکانات و خدمات است؛ تمام ۱۱ محله منطقه ۱۲ در جهت توسعه حرکت می‌کند چرا که پروژه‌های مختلفی در آنها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی مجموعه مدیریت شهری اصفهان توزیع عادلانه امکانات در کل محلات بوده است، ادامه داد: این منطقه به سمت آبادانی و پیشرفت در حال حرکت است که امیدواریم روزی شاهد برخورداری این منطقه از تمام امکانات شهری باشد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام پروژه‌ها بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای محلات و بر اساس درخواست‌های مردمی احداث شده است، تاکید کرد: تلاش شده با توجه به اینکه منطقه ۱۲ جز مناطق حاشیه‌ای شهر بوده و بخش اعظم آن را محلات کم برخوردار تشکیل می‌دهد، اجرای پروژه‌ها در راستای محرومیت زدایی باشد.

وی گفت: افتتاح پارک سوار عاشق آباد با مبلغ اجرای ۵۸ میلیارد ریال و مبلغ تملک ۴۵۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های این منطقه به شمار می‌آید که امروز به بهره برداری رسید.

باقری اظهار کرد: احداث خیابان آرمان به طول ۶۰۰ و عرض ۳۰ متر نیز که برای اجرای آن ۳۵ میلیارد ریال و برای تملک آن ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده، از دیگر پروژه‌های منطقه در راستای تحقق خواسته شهروندان است.

کد خبر 471782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.