ممکن است اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ نرسد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در حال حاضر پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح قانون انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد، اما به دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح این قانون در اولویت کمیسیون قرار گرفت و هیچ ارتباطی به مسائل جناحی و سیاسی ندارد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هنوز شورای نگهبان نظر خود درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را مشخص نکرده است و باید منتظر اعلام نظر این شورا در رابطه با این موضوع بود. در صورت ارائه ایرادات طرح توسط شورای نگهبان، به مجلس شورای اسلامی باز خواهد گشت و رفع ایراد خواهد شد و با توجه به اینکه در حال حاضر، بررسی لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی است احتمال می‌رود طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ نرسد.

وی افزود: طرح فعلی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نظر اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است؛ زیرا برخی از پیشنهادات کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد این طرح اصلاح، در صحن تغییر کرد. آرای نمایندگان در صحن علنی مجلس به هر پیشنهاد یا طرحی فصل‌الخطاب خواهد بود که باید به تأیید شورای نگهبان برسد و در صورتی که این شورا ایراداتی بر آن وارد کند به مجلس باز خواهد گشت و ایرادات بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: در حال حاضر پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح قانون انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد، اما به دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح این قانون در اولویت کمیسیون قرار گرفت و هیچ ارتباطی به مسائل جناحی و سیاسی ندارد.

جوکار ادامه داد: برخی انتظار دارند که لباس قانون انتخابات برای آنها دوخته شود، اما چنین چیزی پذیرفته نیست.

کد خبر 471777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.