نصب امین در ۲۵ موقوفه اصفهان انجام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ۲۵ موقوفه در استان اصفهان نصب امین صورت گرفته و این امر همچنان در دستور کار است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۱۹ نفر نصب امین داشته‌ایم، اظهار کرد: برخی از آن‌ها بیش از یک موقوفه داشته‌اند و این افراد در ۲۵ موقوفه مدیریت می‌کنند.

وی با توضیح اینکه ۱۰ مورد دیگر نیز پیشنهاد نصب  امین داشته‌ایم، ادامه داد: به زودی احکام این افراد امین صادر خواهد شد، تسهیل مسیر نصب امین باید دنبال شود چرا که در برخی موارد شاهد بودیم که افرادی به دلیل اطاله زمان بررسی انصراف داده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به لزوم نظارت جدی‌تری بر فعالیت امین‌ها در موقوفات، گفت: ارائه آموزش برای امین‌ها نیز در دستور کار است که قرار است بخشی از آن را رؤسای ادارات عهده‌دار شوند و تلاش می‌کنیم نگاه جامعی نسبت به نصب امین داشته باشیم، تعهداتی که باید از امین بگیریم باید به گونه‌ای باشد که به سازمان ضرر نزند.

وی تصریح کرد: در معاضدت‌های حقوقی کمک دهنده امین‌ها خواهیم بود و همه توان خود را برای حمایت از این افراد خواهیم داشت، بهتر است در ادارات اوقاف بخشی به نام هیئت امنا راه‌اندازی شود که دیگر نیازی به بیرون بردن پرونده موقوفات به خارج از ادارات نباشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیئت امنا باید پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به اداره کل ارجاع دهند، اضافه کرد: در بخش مربوط به مسائل حقوقی باید تصمیمات به بخش حقوقی ارجاع داده شود، همچنین حداقل باید در هر شهرستان استان دو نفر امین معرفی شوند تا حداقل در استان اصفهان ۵۰ امین برای موقوفات داشته باشیم.

کد خبر 471773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.