بیش از چهار هزار بازدید از ساخت و سازهای شهر قزوین

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: کارشناسان حوزه شهرسازی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون چهار هزار و۳۱۷ مورد بازدید از ساخت و سازهای سطح شهر و مناطق منفصل شهری داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، کیومرث فدایی فر در این زمینه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل ۵/۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به میزان بازدیدهای انجام شده در دی ماه گفت: در دی ماه سال جاری نیز ۵۴۸ مورد بازدید صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۸ مورد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اضافه کرد: تعداد گزارش‌های ناظر دریافت شده در ۱۰ ماهه سال ۹۹ نیز هفت هزار و ۱۷۲ است که این رقم نسبت به مدت ۱۰ ماهه سال قبل افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

وی تعداد گزارش‌های ناظر دریافت شده را در ۱۰ ماهه سال ۹۸ پنج هزار و۷۱۳ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد مهندسان ناظر معرفی شده به سازمان نظام مهندسی مشخص شده است از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه یکصد و ۱۶ نفر معرفی شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

فدایی فر با اشاره به کاهش ۷۹ درصدی پرونده‌های ارسال شده به شورای انتظامی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت ۲۴ پرونده از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین به شورای انتظامی ارسال شده در حالی که در ۱۰ ماهه سال ۹۸ این رقم یکصد و ۱۶ پرونده بوده است.

وی سپس به آمار استعلامات اخذ شده از شهرداری‌های مناطق در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۲۲ مورد استعلام از مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش سه درصدی را نشان می‌دهد.

فدایی فر با اشاره به تعداد دستور صادر شده جهت توقف پروژه به دلیل مغایرت فنی شهرسازی افزود: دستورات صادر شده جهت توقف ساخت و ساز در سطح شهر و مناطق منفصل شهری دو هزار و۷۷۷ مورد است که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 471762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.