۲۶۲ پروژه صنعت برق در استان اصفهان افتتاح می‌شود

همزمان با دهه فجر، ۲۶۲ پروژه کوچک و بزرگ برق‌رسانی، ایجاد روشنایی معابر و بازسازی شبکه‌های برق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان در شهرستان اصفهان افتتاح و در مدار قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا پیرپیران با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه‌ها با هدف ایجاد ظرفیت‌سازی برای برقراری انشعابات جدید در شهرها و روستاهای شهرستان، تبدیل شبکه‌های هوایی به زمینی، کاهش خاموشی‌ها و کاهش تلفات برق عملیاتی می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌سازی برای رسیدگی به درخواست‌های جدید مردم، افزایش ضریب پایداری شبکه‌های برق با بهره‌برداری از ۲۲۰ دستگاه پست زمینی و هوایی و ۲۷ کیلومتر کابل کشی فشار متوسط و ضعیف زمینی و ۱۲۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف هوایی در شهرستان اصفهان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان به زیباسازی مبلمان شهری در شهر گنبدهای فیروزه‌ای اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو هزار و ۵۲۱ دستگاه چراغ LED و ۵۶ اصله پایه فلزی جدید برای زیبایی شهر اصفهان نصب شده است.

پیرپیران در خصوص هوشمندسازی نقاط قطع و وصل و قرائت هوشمندانه گفت: نزدیک به ۲۱ هزار کنتور هوشمند پارامترهای شبکه را رصد می‌کنند و همچنین در حال حاضر ۶۰۰ نقطه شبکه برق به تجهیزات اتوماسیون متصل هستند.

وی به جذب انشعاب مشترکان اشاره و تصریح کرد: ۳۲۰ کنتور دیماند و ۲۳ هزار ۷۶۸ کنتور عادی به منظور برق‌رسانی به مشترکان جدید نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: حذف قبوض کاغذی به عنوان یک طرح کلان ملی علاوه بر صرفه‌جویی میلیاردی و حذف ارزبری در تکمیل زیرساخت‌های مدیریت کشور، ارائه خدمات الکترونیک شرکت برق را از ۹۵ درصد نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

پیرپیران خاطرنشان کرد: هدف ما به طور کلی در پروژه‌های مدیریتی و سامانه‌های الکترونیکی کاهش مراجعات حضوری است، به طوری که ۲۸ خدمت در حوزه خدمات مشترکان و ۱۲ خدمت در حوزه بهره‌برداری و اتفاقات که در کل ۴۰ نوع خدمت است، در اپلیکیشن "برق من" توسط شرکت راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت برای غیر حضوری کردن خدمات یادآور شد: راه‌اندازی سامانه سمیع (۱۵۲۱) امکانات زیادی را برای مشترکان و متقاضیان فراهم کرده که این خدمات موجب شد در زمان انتشار ویروس کرونا اهمیت تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری بیش از پیش نمایان شده و مشترکان و متقاضیان به راحتی خدمات خود را تنها با یک تلفن دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اضافه کرد: وجود درگاه‌های متفاوت خدمت‌رسانی به طور قطع شرایط مناسب‌تری را برای ارائه خدمت ایجاد می‌کند و در همین راستا مشترکان برق با نصب اپلیکیشن "برق من" روی گوشی همراه خود می‌توانند سوابق صورتحساب، ثبت قرائت توسط مشترک (خود اظهاری)، خدمات فروش و پس از فروش، ثبت خاموشی، اعلام مشکل روشنایی معابر، اطلاعات برق امید، مدیریت مصرف و غیره را مشاهده و در هر زمینه‌ای بدون حضور در مراکز خدماتی و پیشخوان‌های دولت، خدمات را به ساده‌ترین روش ممکن دریافت کنند.

پیرپیران با اشاره به ضرورت کاهش تلفات در شبکه برق افزود: در سال ۹۳ کاهش تلفات در اصفهان حدود ۷.۹ درصد بوده که این میزان در سال جاری به ۶ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در چشم‌انداز سال ۱۴۰۵ این میزان تلفات به کمتر از ۵ درصد (میانگین استاندارد جهانی) برسد.

وی به وجود رمز ارزها اشاره کرد و گفت: هیچ مجوزی در اصفهان در خصوص رمز ارزها تا کنون صادر نشده است و این موضوع باید مالکان را هوشیار کند چرا که برخی از مستأجران اقدام به نصب غیر قانونی ماینرها می‌کنند و این سبب می‌شود تا مصرف برق خانگی روند رو به رشدی را پیدا کند در نتیجه مالکان باید حتماً با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق اصفهان میزان مصرف ملک خود را مشاهده و رصد کنند.

کد خبر 471756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.