موتورها وارد ناوگان آتش‌نشانی پرتغال می‌شوند

مقامات کلانشهر لیسبون، پایتخت پرتغال، به منظور افزایش سرعت و کارآمدی آتش‌نشانی قرار است از موتورها در کنار کامیون‌ها آتش‌نشانی بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چیزی که همه ما از ماشین‌های آتش‌نشانی در ذهن داریم، کامیون‌های قرمزرنگ بزرگی با نردبان‌ها و مخازنی برای نگهداری آب است که برای خاموش کردن آتش حمل می‌شود. بدیهی است که گاهی فوریت‌هایی در سراسر شهرها اتفاق می‌افتد که در پی آن، مأموران آتش‌نشانی نمی‌توانند خود را به موقع به محل مورد نظر برسانند. مقامات پایتخت پرتغال با در نظر گرفتن این نکته، قصد دارند از موتورها در کنار کامیون‌ها برای جابجایی امدادگران خود بهره گیرند تا سرعت و کارآمدی این افراد را افزایش دهند. البته فعلاً تنها چند موتور، آن هم به صورت آزمایشی در شهر مشغول فعالیت شده‌اند، با این حال شهردار ادعا کرده است در صورت مواجهه با افزایش کارآمدی آتش‌نشان‌های موتورسوار، تعداد آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد داد.

متأسفانه در چند دهه اخیر، آتش‌سوزی در نقاط مختلف جهان لطمه‌های جانی و اقتصادی زیادی داشته و رفاه شهرنشینی را با تهدید جدی مواجه کرده است. تغییرات آب و هوایی، کمبود آب و بیابان‌زایی، وقوع آتش‌سوزی در حومه‌های شهری، مناطق روستایی و جنگل‌ها را افزایش داده و آسیب‌های بیشتری به کره خاکی وارد کرده است.

البته در این بین اقدامات مثبتی نظیر تغییر مصالح ساخت و ساز، ساز و کارهای جدید مقابله با آتش‌سوزی، سیستم‌های هشدار مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های روز و رفتار انسانی در کاهش وقوع آتش‌سوزی در بسیاری از شهرهای جهان سهیم بوده است اما این به معنای کم‌تر شدن وظایف مأموران آتش‌نشانی یا نبود تلاش کافی برای ارائه رویکردهای جدید جهت خاموش‌ کردن آتش توسط این افراد نیست.

به عنوان مثال، سازمان آتش‌نشانی لیسبون هر ساله به تعداد ۲۰ هزار تماس تلفنی مبنی بر وقوع اتفاقات زیادی برای شهروندان پاسخ می‌دهد. در بیشتر موارد نیازی به همکاری یک تیم کامل در سازمان برای حل مشکل یا استفاده از کامیون‌ها و تجهیزات ضروری نیست، به همین دلیل راهی شدن یک کامیون آتش‌نشانی در خیابان‌های پرترافیک شهر، تنها نوعی اتلاف وقت به شمار می‌رود. در واقع گاهی مشکلات شهروندان بسیار فوریت دارد و کارکنان سازمان آتش‌نشانی نمی‌توانند به موقع خود را به محل مورد نظر برسانند.

به همین منظور مقامات رسمی لیسبون از رئیس سازمان آتش‌نشانی خواسته‌اند به طور آزمایشی از موتورها برای مواقع ضروری استفاده کند تا در صورت کارآمدی، تعداد آن‌ها را در سراسر شهر افزایش دهند.

کد خبر 471751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.