گردش آب چشمه‌ها در سطح معابر شهر خرم آباد

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار خرم آباد از طرح ساماندهی گردش آب چشمه‌ها در سطح معابر این شهر خبر داد.

علیرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: لزوم ساماندهی آب چشمه‌های شهر خرم‌آباد از جمله آب گرداب سنگی که در مواقع افزایش دبی باعث سرازیر شدن آن روی آسفالت خیابان می‌شد و عملاً مانع حرکت خودروها و عابران می‌شد و از طرفی گردش آب‌های زلال و تمیز در اطراف درختان کنار معابر و شنیده شدن صدای آب و جاری شدن آن در سطح جداول از آرزوهای دیرینه مردم شهر خرم‌آباد بود لذا شهرداری اقدام به اجرای این پروژه کرده است.

وی ادامه داد: در فاز اول یک طرف از خیابان کاشانی از میدان تختی تا دو طرف خیابان امام حدفاصل چهارراه بانک میدان شهدا و ضلع شمالی خیابان شهدا انجام شد و برای اینکه عرض پیاده‌رو در شهدا و بعضی از نقاط تغییر کرد باعث شد پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار خرم آباد مهم‌ترین رویکردهای این پروژه را افزایش یک مسیر پیاده در مسیر خیابان شهدا جهت عبور و مرور راحت عابران عنوان کرد و گفت: خیابان شهدا حدفاصل میدان شهدا در مجموع ۵۰/۱۰ متر عرض آسفالت دارد که مقرر شد دو لاین ۵/۱ متری از طرفین آن برای عابران پیاده در نظر گرفته شود و ۵/۷ نیم متر جهت تردد خودروها در نظر گرفته شود تا تردد خودرو نیز صورت گیرد.

وی افزود: در این مسیر محلی که صرفاً جهت پارک اشغال می‌شد به مسیر پیاده‌رو اضافه شده که بسیار ضروری بود زیرا خیابان شهدا به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای تجاری است.

صادقی عنوان کرد: در آینده نیز با اجرای محدودیت‌های طرح ترافیک مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر نیز ساماندهی و کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در سال جاری یک و نیم میلیارد برای این پروژه هزینه شده است و تا ۱۰ روز آینده نیز آب را به داخل آن هدایت می‌کنیم و در سال آینده نیز فازهای بعدی این پروژه به انجام خواهد رسید.

کد خبر 471750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.