مجلس یازدهم نشانی از اصولگرایی ندارند

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

بیانیه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) درباره ادعای دیدار انتخاباتی سعید محمد و احمد خاتمی

روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در بیانیه‌ای با تکذیب دیدار انتخاباتی سردار «سعید محمد» با آیت‌الله «سید احمد خاتمی» افزود: آخرین دیدار سردار سعید محمد با آیت‌الله خاتمی به تاریخ ۲۳ آذرماه، سالروز تأسیس این قرارگاه مربوط می‌شود که طبق روال هر سال فرمانده این مجموعه عمرانی و سازندگی، با حضور در محضر علما و بزرگان، گزارشی از عملکرد مجموعه را خدمت ایشان ارائه می‌کند

در ادامه این بیانیه آمده است: در جلسه مذکور با آیت‌الله سید احمد خاتمی که در فضایی صمیمی و معنوی و به دور از مباحث انتخاباتی برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد صرفاً گزارشی از عملکرد ۳۱ ساله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گرایش‌های مختلف کاری ارایه کرد و آیت‌الله خاتمی نیز به بیان توصیه‌ها و رهنمودهایی در این رابطه پرداخت

روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در پایان این بیانیه از تمام رسانه‌ها و کانال‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی، درخواست کرد: با توجه به شایعات فراوانی که اخیراً در فضای مجازی پیرامون اقدامات این قرارگاه منتشر می‌شود، اخبار رسمی قرارگاه را صرفاً از سایت رسمی این مجموعه دریافت کنند.

در روزهای اخیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر دیدار انتخاباتی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با آیت‌الله سید احمد خاتمی منتشر شده بود.

امیری: نماینده نمی‌تواند از وزیر به قوه قضائیه شکایت کند

«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در رابطه با "شکایت نمایندگان از وزیر امور خارجه و برخی دیگر از اعضای دولت" گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند از وزرای دولت در مورد وظایفی که در امر مربوط به وزرات خانه‌های خود دارند سوال کند، اما نمایندگان نمی‌توانند از اختیارات وزرا سوال کنند ولی از وظایف آنها می‌توانند سوال بپرسند.

او ادامه داد: اگر موضوعی مربوط به وظایف وزرا باشد با فرایندهایی که در قانون اساسی و در قانون آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد می‌توان از وزیر سوال کرد اما اینکه نماینده مجلس بخواهد از وزیری به قوه قضاییه شکایت کند مانند این است که یک فرد عادی از وزیری شکایت کرده است، قضات در قوه قضاییه انسان‌های شریف و دارای دانش قضایی هستند و قانون را بلد هستند و با لحاظ اصول قانونی و دادرسی، به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کار مجلس در رابطه با وظایف نمایندگان، سوال است اما شکایت به قوه قضاییه شرایط دیگری دارد. نماینده نمی‌تواند از جهت قانونی به این موضوع ورود کند و این مقبول نیست.

روش و منش نمایندگان مجلس یازدهم نشانی از اصولگرایی ندارد

اکرمی درباره ترکیب سیاسی نمایندگان مجلس یازدهم گفت: تعریف اصلاح طلب و اصولگرا در مورد مجلس یازدهم مصداق ندارد. برخی می‌گویند اصولگرا هستند، اما روش و منش آنها نشانی از اصولگرایی ندارد. از طرفی هم باید پذیرفت اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تعریف مشخص و منظمی ندارد.

این فعال اصولگرا یادآور شد: هر اصولگرایی باید اصلاح طلب باشد چون باید وضع موجود را اصلاح کند. هر اصلاح طلبی هم باید اصولگرا باشد چون بدون رهبری و ولایت فقیه، قانون و اصول ثابت نمی‌توانیم کار کنیم. دو سوم این نمایندگان جدید هستند، باید یکسال بگذرد تا ببینیم رفتارشان به کجا می‌رسد. اما برداشت من این است که آنها به شرایط موجود توجه ندارند.

اکرمی اضافه کرد: با اینکه توافق‌نامه برجام را مجلس قبلی، شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان تایید کرد ولی این نمایندگان برای آن حرف و حدیث می‌تراشند. معلوم است این کارها برای دولت مشکل ایجاد می‌کند.

وی درباره اینکه تا چه اندازه رفتار نمایندگان و مصوبات مجلس یازدهم، سیاسی و جناحی است، اظهار کرد: چون در جمع آنها نیستم نمی‌توانم چیزی بگویم. در مورد طرحی که برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصوب کردند باید صبر کنیم ببینیم شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت چه می‌گویند و به کجا می‌رسد. بالاخره رجل سیاسی مومن، مدیر و مدبر تعریفش چیست و این مفهوم چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

عارف: تشخیص دقیق نیازهای مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آن‌ها، مهمترین ضرورت برای مسئولان است

محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، ضمن قدردانی از پژوهشگران، ارائه دهندگان مقالات، برگزار کنندکان این کنفرانس، اعضای کمیته‌های علمی و راهبردی و نیز میزبانی دانشگاه مالک اشتر و با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب ب ویژه شهدای علم و پژوهش از جمله شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: در یک ارزیابی کلی از عملکرد ۴ دهه اول انقلاب اسلامی، دستاوردهای کشور عمدتاً مرهون حضور جوانان متعهد و پرتلاش در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی و حضور محققین و دانشمندان، توجه به دانش و فناوری، نقش افرینی آنها و تشخیص درست اولویت‌ها و بها دادن به اولویت‌های کشور در زمینه توسعه و پیشرفت است.

رئیس انجمن فرماندهی و کنترل با بیان اینکه مزیت اصلی کشور نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت به کشور و پاسخ به مطالبات مردم است، خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب مهمترین ضرورت برای مسئولین تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولویت اصلی و مسیر درست حرکت کشور برای تحقق خواسته‌های مردم و حل چالش‌ها و مشکلات کشور، مسیر دانش است. پژوهش، فناوری و تولید ثروت الزامات و نتایج این نگاه است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان یک سند فرادستی برای پیشرفت و تعالی کشور محسوب می‌شود باید مورد توجه همه دست اندرکاران قرار بگیرد و در این ارتباط هم وظیفه سنگینی بر عهده تشکل‌های علمی است.

عارف با اشاره به جامعه ابرهوشمند و انقلاب صنعتی چهارم، گفت: همه نهادهای علمی، کاربردی و حاکمیتی از جمله انجمن فرماندهی و کنترل باید خود را آماده حضور در جامعه ابر هوشمند کنند و بایدها و نبایدهایی را در برخورد با این جامعه برای خود در نظر داشته باشند و نیز مشارکت جدی علمی و فناورانه در رویدادهای جامعه ابر هوشمند را برای خود ترسیم کنیم.

وی با توصیه به حضور جدی‌تر جوانان نخبه در انجمن فرماندهی و کنترل بر ضرورت توجه به علم فرماندهی و کنترل به عنوان یک علم فرا رشته‌ای از سوی نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر تاکید کرد و گفت: حاکمیت علم فرماندهی و کنترل را برای اجرای کامل برنامه‌های پیشرفت و تعالی کشور در برنامه‌های ملی و در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت بحران‌ها باید پذیرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر ترویج علم فرماندهی و کنترل از طریق همکاری با نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن شاخص بهره‌وری در کشور، استفاده از علم فرماندهی و کنترل برای ارتقاء این شاخص ضروری است.

ذوالنوری: اقدامات کره‌جنوبی در استرداد پول‌های ایران، می‌تواند در تصمیم قوه قضائیه موثر باشد

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیداری مجازی با سونگ یونگ گیل رئیس کمیته سیاست خارجی و وحدت مجلس ملی کره جنوبی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

ذوالنوری در ابتدای دومین دیدار مجازی در ظرف کمتر از یک ماه با همتای خود در کره جنوبی، پیشینه تاریخی دو کشور را یادآور شد و اظهار داشت: دیرینگی روابط ایران و کره در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی متضمن حل مشکلات فیمابین خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیامدهای مطروحه و گره موجود، سابقه دیرینه دو کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد و این موضوعات قابل حل و فصل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسدود شدن منابع ارزی ایران در کره را متأثر از تهدیدات تحریمی آمریکا بیان کرد و اظهار داشت: هرچند مقامات کره‌ای بارها نسبت به استرداد منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران قول داده‌اند و وعده کرده‌اند، اما متاسفانه هنوز اقدامی عملی از سوی آنان در این موضوع مشاهده نشده است و ضرورت دارد قدم‌های جدی منجر به نتیجه برداشته شود.

ذوالنوری در ادامه وبینار دوم یادآور شد: گسترش همکاری‌های فیمابین و رفع مشکلات و موانع موجود از مسیر تقویت همکاری‌ها با اقدامات عملی قابل حل و فصل است و ضرورت دارد که فضای اعتماد بار دیگر در مناسبات و روابط دو سویه افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سفر قائم مقام وزارت امورخارجه کره جنوبی به ایران را سازنده و مفید بیان و تصریح کرد: گفت‌وگوها و مذاکرات در راستای عمل و اراده جدی مقامات کره‌ای منجر به حل و فصل مشکلات موجود خواهد بود.

ذوالنوری گره خوردن دو موضوع توقیف کشتی کره‌ای با مسدود شدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی را منصفانه ندانست و تصریح کرد: ملاحظات فنی و مشکلات زیست محیطی کشتی توقیف شده ارتباطی با منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی ندارد.

وی تاکید کرد: چارچوب مقررات حقوقی و قضایی مسیر رسیدگی به این موضوع است و قوه مقننه به اصل عدم دخالت در تفکیک قوا معتقد است، لذا رسیدگی به این موضوع از سوی قوه قضائیه در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه توقیف کشتی کره‌ای صرفاً به دلیل تخلف و ارتکاب آلودگی محیط زیستی در خلیج فارس بوده است و قوه قضاییه در رسیدگی به این تخلف مستقل عمل می‌کند، لکن نوع رفتار و اقدامات کره و تسریع در استرداد پول‌های بلوکه شده ایران، می‌تواند در رفتار و تصمیم قوه قضائیه در حل مشکل توقیف کشتی یاد شده موثر واقع شود.

ذوالنوری خطاب به همتای کره‌ای خود اظهار داشت: مقامات کره‌ای خوب می‌دانند که این پول‌ها از محل فروش نفت، میعانات، و مواد پتروشیمی بوده است، و کره مجوز معاملات یاد شده را از اوفک (وزارت خزانه داری آمریکا) گرفته بوده است و با توجه به این امر انتقال و آزاد سازی این پول‌ها مقدور است و بانک مرکزی ایران هم راهکارهای شدنی و قابل انجام متعددی را پیشنهاد داده است، لکن متاسفانه از مقامات کره‌ای بطور عملی اراده حل مشکل را ندیده‌ایم. بویژه اینکه اگر اقدامات غیر قانونی ترامپ بر خلاف اجازه اوفک، مانع اقدام کره در حل مشکل بود، اکنون که دیگر ترامپ مرده و به زباله دان تاریخ سپرده شده است، مقامات کره بدون واهمه باید در انتقال و استرداد منابع ارزی بلوکه شده ایران تسریع نمایند.

کد خبر 471681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.