جزئیات دیدار ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در سایه پایان درگیری‌ها در قره‌باغ و استفاده از فرصت حاضر برای استمرار آرامش و ثبات در منطقه در پرتو توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، ضمن با مهم خواندن روابط دو کشور و منافع مشترک آن برای مردم ایران و ترکیه، موضوعات همکاری‌ها در حوزه ترانزیت، تجارت، انرژی و همچنین تلاش متقابل برای برطرف ساختن مشکلات شرکت‌ها و فعالان اقتصادی دو طرف را مورد تبادل نظر قرار داد.

وی در بخش مسائل منطقه‌ای هم به تبادل نظرهای انجام شده در چهار پایتخت منطقه پرداخت و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در سایه پایان درگیری‌ها در قره‌باغ و استفاده از فرصت حاضر برای استمرار آرامش و ثبات در منطقه در پرتو توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه هم در این دیدار با مهم خواندن روابط دو کشور، بر اهمیت اجرای توافقات دو کشور در حوزه حمل و نقل، تجارت و انرژی تاکید کرد.

چاوش اوغلو با توجه به برگزاری هشتمین دور نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که قرار است در آینده نزدیک در تهران برگزار شود از افزایش همکاری‌ها در دوره پیشرو خبر داد.

نشست‌های راهبردی ایران - ترکیه، اجلاس سران آستانه، نشست سه جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان، مسائل مربوط به سوریه و نشست اخیر قانون اساسی این کشور در ژنو، همکاری‌های سه جانبه ایران، ترکیه و افغانستان، همکاری‌های دو کشور در خصوص کرونا و واکسن از جمله دیگر موضوعات و محورهای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار بود.

کد خبر 471638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.