پیشرفت ۸۵ درصدی آزادسازی و احداث فاز نخست رینگ چهارم

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۵ درصدی آزادسازی و عملیات اجرایی فاز نخست رینگ چهارم خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مطابق قانون شهرداری‌ها، از جمله وظایف این نهاد احداث راه‌ها، خیابان‌ها و معابر و پارک‌ها در شهر است. در بسیاری موارد انجام این وظایف مستلزم دسترسی شهرداری به مالک، اراضی و یا حفظ حقوق مردم نسبت به اعیان و ابنیه‌ای است که در مسیر اجرای طرح قرار دارند بنابراین برای انجام هر گونه اقدام عمرانی در این املاک، شهرداری ابتدا باید این املاک را خریداری و تملک کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اجرای پروژه بزرگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان، ضمن احترام کامل به حق مالکیت اشخاص، توافقات و رضایت مالکان املاک واقع در مسیر اجرای پروژه کسب شده است، ادامه داد: بخشی از تملک‌ها قبل از آغاز اجرای پروژه مانند تملک زمین‌های مربوط به کارخانه قند و بخش دیگر همزمان با اجرای این پروژه بزرگ در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سرعت تکمیل پروژه احداث رینگ حفاظتی، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه که هم اکنون اجرای آن سرعت قابل قبولی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های آینده نیز سرعت اجرای آن افزایش می‌یابد؛ شاهد کاهش ترافیک، تردد روان و افزایش ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه خواهیم بود.

قاسمی گفت: تاکنون سه رینگ ترافیکی به عنوان مسیرهای عبوری اصلی در شهر اصفهان شامل رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول ۵ و ۱۲ کیلومتر شامل خیابان‌های شریان فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول ۵ و ۲۴ کیلومتر شامل شریان‌های درجه دو با تقاطع‌های غیر همسطح و رینگ سوم به طول ۴۶ کیلومتر به عنوان بیرونی‌ترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهر، شامل ۱۲ بزرگراه درون شهری و ۳۰ تقاطع اجرا شده است.

وی ادامه داد: رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و بین شهری در دستور کار قرار دارد که ۶، ۷ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: تملک املاک این پروژه از دلایل اصلی اجرا نشدن آن در سنوات گذشته بوده است که اکنون با توافقات انجام شده با مالکان توسط شهرداری منطقه ۱۵، عرصه مورد نیاز برای اجرای این پروژه به پیمانکار مربوطه تحویل داده شد و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این بزرگراه باشیم.

وی تصریح کرد: آزادسازی کیلومتر صفر تا هفتم حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان که در منطقه ۱۵ قرار دارد، در سه فاز تقسیم‌بندی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از کیلومتر چهار تا هفت با آزادسازی ۱۷۰ هزار متر مربع در حال انجام است و عملیات اجرایی فاز دوم آن از کیلومتر ۲.۴ تا چهار با آزادسازی ۸۰ هزار متر مربع از اوایل اسفندماه آغاز خواهد شد.

قاسمی اظهار امیدواری کرد: فاز سوم از کیلومتر ۶، ۰ تا ۲، ۴ سال آینده پس از آزاد سازی وارد فاز اجرا شود که هزینه آزادسازی مسیر رینگ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مردم و شهرداری در واگذاری املاک، رضایت نداشتن بعضی از آن‌ها به فروش ملک است، گفت: بخش عمده رضایت‌نداشتن مردم به این موضوع برمی‌گردد که خواست آنان برای دادن ملکی معوض با همان شرایط ملک خودشان برآورده نمی‌شود لذا در اجرای طرح‌ها گاهی مالکان مجبور به واگذاری ملک خود و جابه‌جایی می‌شوند واز سوی دیگر شهرداری هم در راستای کسب رضایت شهروندان و ایجاد فضاهای خدماتی یا تسهیل در موضوعات ترافیکی، ناگزیر به اجرای طرح است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان مبلغ توافق شده جهت آزادسازی‌ها در فاز نخست را حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متراژ کل عملیات آزادسازی رینگ چهارم حفاظتی در این مدت ۱۷۰ هزار مترمربع بوده است که اکنون ۸۵ درصد آن آزادسازی و توافق شده است البته متراژ در حال توافق ۲۵ هزار مترمربع و به میزان ۱۵ درصد بوده که شهرداری منطقه ۱۵ در حال انجام آن است.

وی از همکاری بسیار خوب و سعه‌صدر اهالی محله‌های خاتون‌آباد، دهنو، اندوان و گیان در آزادسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 471635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.