شهرداری‌ها از ارکان اصلی حفظ سرمایه‌های اجتماعی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، آسیب‌هایی به اقشار مختلف وارد کرده است، گفت: شهرداری‌ها به واسطه ارتباط مستمر با مردم می‌توانند در حفظ سرمایه اجتماعی تسهیل گر باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ارسلان زارع در وبینار شهرداران سراسر استان گیلان اظهار کرد: آنچه انقلاب اسلامی ایران را در میان سایر انقلاب‌ها متمایز کرده پشتوانه مردمی و حضور حداکثری ملت در مسیر پیروزی بوده است.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در خدمات‌رسانی به شهروندان، تاکید کرد: شهرداری‌ها نهایت اهتمام و تلاش خود را برای ارائه مناسب خدمات به عموم شهروندان بکار بگیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید زمینه رضایت مندی مردم را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: هر اقدامی از سوی شهرداری‌ها نماد خدمت صادقانه به مردم است و باید در راستای گره‌گشایی از مشکلات شهروندان فعال باشد.

زارع با بیان اینکه تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، آسیب‌هایی به اقشار مختلف وارد کرده است، افزود: شهرداری‌ها به واسطه ارتباط مستمر با مردم می‌توانند در حفظ سرمایه اجتماعی تسهیل گر باشند.

وی با اشاره به تنگناهای اعتباری در سال جاری و نیز دشواری‌های ناشی از شیوع کرونا و اثرگذاری بر فعالیت‌های اقتصادی و درآمدی شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: هر طرح سرمایه‌گذاری ارائه شده توسط شهرداری‌ها با جدیت حمایت می‌شود و در این مسیر شهرداران از هر فرصتی برای بهره مندی از مزایای موجود تلاش کنند.

استاندار گیلان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باید به اولویت کاری شهرداران تبدیل شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرهای مختلف استان پروژه‌های خوبی به بهره برداری رسیده که در روزهای آتی و در دهه مبارک فجر، به بهره برداری می‌رسد

زارع ساماندهی پسماند را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و با تأکید بر اینکه همه شهرداری‌ها در این خصوص باید بر محور برنامه‌های منظم گام بردارند، گفت: برای فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ و مشارکت شهروندان در فرآیند ساماندهی و کاهش زباله باید با بهره گیری از اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقدامات تسهیل گر بخش خصوصی اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در صدور پروانه‌های ساختمانی و تشکیل به موقع کمیسیون‌های مرتبط نیز تأکید کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و نیز تبادل تجربیات میان شهرداری‌ها با قوت اجرایی شود.

کد خبر 471527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.