عصرانه خبری شهرهای ایران در ۹ بهمن ماه

در این بسته خبری از عملیات اجرایی چالکود در شاهین شهر تا برتری یاسوج در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری و پاکسازی و تسطیح زمین‌های خالی خرمشهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

احیا فضای سبز ورودی شهر جدید هشتگرد

محسن مجذوب، شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: طی قراردادی عملیات احیای فضای سبز ورودی شهر با مساحتی در حدود هفت هکتار، ظرف مدت سه ماه اجرایی می‌شود و پیمانکار مربوطه طی یک سال حفظ و نگهداری محل مذکور را بر عهده دارد.

۱۰ هزار اصله درخت در بین شهروندان رفسنجانی توزیع خواهد شد

محمد مختاری، شهردار رفسنجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز رفسنجان ۱۸/۲ مترمربع به ازای هر نفر است، گفت: امسال نیز همانند هر سال در روز درختکاری ۱۰ هزار اصله درخت در بین شهروندان توزیع خواهد شد و کاشت گونه‌هایی مانند درخت کاج، اقاقیا، زبان گنجشک، افرا و سرو و یک گونه میوه در دست برنامه ریزی است.

پاکسازی و تسطیح زمین‌های خالی خرمشهر

عملیات اجرایی نخاله برداری، پاکسازی و تسطیح زمین‌های خالی سطح شهر با فعال کردن سه اکیپ به صورت همزمان و توسط شهرداری خرمشهر در حال انجام است.

عملیات اجرایی چال کود برای تقویت درختان شاهین شهر

علی عرب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر گفت: در راستای اجرای عملیات‌های به زراعی مورد نیاز فضای سبز در فصل زمستان، بیش از هشت هزار چال کود برای تغذیه گیاهی و تقویت درختان شاهین شهر ایجاد شده است.

یاسوج در میان شهرهای برتر کشور در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری

مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از شهرهای یاسوج گفت: خدمات ارزشمندی در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر یاسوج ارائه شده و توسعه این مناطق ضروری است.

سرعت گیرهای سطح اسلامشهر رنگ آمیزی می‌شود

در جهت افزایش امنیت عابرین پیاده و کاهش تصادفات، رنگ آمیزی سرعت گیرهای سطح شهر در حال انجام است.

اجرای ۱۵ حکم تخریب در منطقه سه شهرداری قزوین

محمد ابراهیم عصارزاده، مدیر شهرداری منطقه سه قزوین از اجرای ۱۵ حکم تخریب در حریم و داخل شهر، در سطح منطقه سه شهرداری خبر داد.

تحقق ۵۹ درصدی بودجه شهرداری‌های گلستان

طیبه خلیلی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از تحقق ۵۹ درصد بودجه شهرداری‌های استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

شهرداری آبادان سه چهار سال بدون سند چشم‌انداز اداره می‌شد

محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان بی توجهی به اصل برنامه ریزی در سال‌های گذشته را عامل عقب ماندگی شهرداری آبادان و خارج شدن از مسیر توسعه برشمرد و گفت: در دوره پیشین برای سال‌های ۹۰ تا ۹۵ برنامه چشم‌انداز تهیه شده بود و ما بر اساس آن، فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی را پی ریزی و دنبال می‌کردیم اما در سه یا حدود چهار سال گذشته چیزی به عنوان برنامه برای شهرداری آبادان تدوین نشده بود و شهرداری بدون برنامه اداره می‌شد.

افزایش ۱۷ درصدی صدور پایان کار در خمین

ابوالفضل مرتضیان، شهردار خمین گفت: ۹۷ پایان کار در ۱۰ ماهه امسال در این شهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر 471502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.