افزایش ۴ برابری اعتبارات دولتی احداث مدرسه/وجود ۳۹۰۰ مدرسه کانکسی در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات دولت برای احداث مدرسه بیش از ۴ برابر شده است، گفت: میزان اعتبار دولتی در این بخش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز - پنجشنبه ۹ بهمن- پس از افتتاح مجتمع آموزشی دختران چهارباغ مدرسه شکرالله فرقدانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که خیران درک عمیقی از نقش مدرسه و تعلیم و تربیت در آینده این سرزمین دارند و امر خیر را به احداث مدرسه اختصاص می‌دهند.

وی مجتمع آموزشی دختران چهارباغ را باشکوه توصیف کرد و افزود: نمونه این مجتمع را در ایران کم داریم؛ این مجموعه کامل آموزشی با زیربنای ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای بسیار مطلوبی دارد و ما همواره از خدمات خیران برخوردار بوده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش بیان اینکه تمام هزینه ساخت این مجموعه برعهده فرد خیر بوده است، ادامه داد: رشد و جابجایی جمعیت سبب می‌شود که به فضاهای آموزشی نیاز پیدا کنیم؛ البته در برخی نقاط فضاهای آموزشی ما خالی است یا با تعداد کم دانش‌آموز در حال فعالیت است.

حاجی میرزایی افزود: بیش از ۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که کمتر از ۵ دانش‌آموز دارد و این نشان می‌دهد که با جابجایی جمعیت به واحد آموزشی دیگری نیاز است. از این رو به حمایت خیران نیازمند هستیم دولت نیز حداکثر توان خود را برای امر قرار داده است و اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیش از چهار برابر شده است.

وی میزان اعتبار دولتی در این زمینه را ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای مشارکت خیران پیش‌بینی کرده است که در مناطق روستایی و شهری واحدهای آموزشی احداث می‌کنند.

توضیحات وزیر در مورد معلمان حادثه دیده در دزفول

وزیر آموزش و پرورش در مورد حادثه سردشت شهرستان دزفول نیز گفت: محل وقوع حادثه مدرسه نبوده است بلکه محل اقامت معلم عشایری بوده که شب وقوع حادثه مهمان داشته است و آن حادثه تلخ آتش سوزی رخ داد و بلافاصله مدیرکل ما در استان خوزستان وارد عمل شد و فرد آسیب دیده برای درمان به اصفهان منتقل شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۹۰۰ مدرسه کانسکی در کشور وجود دارد، گفت: تعداد مدارس کشور بیش از ۱۱۵ هزار مدرسه است و از این رو تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست با وجود این ما موظف به ایجاد شرایطی هستیم که همه دانش‌آموزان کشور از فضای آموزشی مناسب برخوردار باشند و با اولویت مناطقی که جمعیت بیشتر و محرومیت وجود دارد دولت با همکاری خیران تلاش می‌کند که سال به سال وضعیت مدرسه سازی بهتر شود.

در ۱۰ استان فضای آموزشی کمتری داریم

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در ۱۰ استان ما فضای آموزشی به لحاظ مترمربع کمتر از متوسط کشوری است؛ سال گذشته استان کردستان از این لیست خارج شد و تلاش می‌کنیم که سایر استان‌ها را نیز با اولویت استان‌های محروم از لیست خارج کنیم.

به گزارش ایمنا، مجتمع آموزشی دختران چهارباغ مدرسه شکرالله فرقدانی با زیربنای ۶۴۸۴ متر مربع دارای ۳۱ باب کلاس درس، ۱۱ باب اتاق اداری- معلم، یک باب سالن ورزشی، سه باب کارگاه، یک باب کتابخانه و ۲ باب سایت رایانه‌ای است. این مجموعه از اول ابتدایی تا مقطع دیپلم است و ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار دانش آموز را دارد.

در آئین افتتاح این مجموعه شماری از خیران مدرسه ساز، استاندار اصفهان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

کد خبر 471498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.