آزادسازی خیابان جمهوری مهم ترین پروژه در طرح بازآفرینی یاسوج

شهردار یاسوج گفت: تملک و آزادسازی خیابان جمهوری یکی از مهمترین پروژه‌های شهری یاسوج در زمینه بازآفرینی است که اعتبارات فعلی پاسخگو نیست و تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری برای این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی، اعتبار لازم برای تملک این خیابان را دریافت کنیم.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم با اشاره اقدامات انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری اظهار کرد: هفت پروژه از جمله پروژه‌های آسفالت معابر در محلات اکبرآباد، نجف آباد، دولت آباد، شرف آباد، محمود آباد و تلزالی، دیوار حایل در محله محمودآباد و همچنین یک پروژه جدول گذاری در شرف آباد از محل اعتبارات باز آفرینی به بهره برداری رسیده و یک پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: تملک و آزادسازی خیابان جمهوری یکی از مهمترین پروژه‌های شهری یاسوج در زمینه بازآفرینی است که اعتبارات فعلی پاسخگو نیست و تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری برای این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی، اعتبار دریافت کنیم.

شهردار یاسوج در خصوص آزادسازی خیابان جمهوری افزود: با توجه به ارزش بالای املاک این خیابان و هزینه بالای تملک این معبر، طرح پیشنهادی شهرداری با محتوای ایجاد یک فضای تجاری در خیابان جمهوری برای معاوضه با املاک فعلی موجود در معبر به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است و منتظر تصمیم این کمیسیون هستیم.

مقدم ابراز اضافه کرد: شهرداری به عنوان دبیرخانه بازآفرینی وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را به عهده دارد و با عملکرد بهنگام و درست و تلاش همکاران و سایر دستگاه‌های اجرایی، این رتبه برتر در ستاد بازآفرینی کشور کسب شد که گواه تلاش و خدمت به شهروندان گرامی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم شهر یاسوج بازنگری طرح تفصیلی بود که می‌تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات در حوزه شهرسازی شود که در این سفر پیگیری شد و امیدواریم هر چه سریع‌تر این طرح به تصویب برسد و برای اجرا ابلاغ شود.

شهردار یاسوج با اشاره به مشکلات موجود، بیان کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های شهرداری افزایش سطح اشغال و تراکم در طرح تفصیلی جدید است که می‌تواند از بروز بسیاری از تخلفات ساخت و ساز جلوگیری کند.

مقدم گفت: در دیدار با معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و طرح الحاق شهر مادوان و روستاهای مجاور شهر یاسوج به مرکز استان بررسی شد و با توجه به اینکه کلیات این طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شده است، منتظر تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور هستیم.

وی اظهار کرد: شهرداری یاسوج هم‌اکنون به جمعیتی حدود ۶۰ درصد بالاتر از جمعیت کنونی شهر یاسوج خدمات ارائه می‌دهد این در حالی است که حتی سرانه‌های وزارت کشور را به لحاظ بودجه‌ریزی دریافت نمی‌کنیم.

کد خبر 471485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.