وزش باد و باران استان اصفهان را فرا می‌گیرد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی از ورود سامانه بارشی به مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان خبر داد و گفت: کیفیت هوای مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان به سبب ناپایداری‌های جوی از بعد از ظهر جمعه در شرایط سالم قرار می‌گیرد.

زهرا سیدان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم شرایط پایداری جو و غبارآلودگی هوا در مناطق صنعتی و کلان‌شهر اصفهان تا اواسط روز جمعه، اظهار کرد: با نفوذ موج ناپایدار به غرب استان از روز جمعه بارش باران و برف و وزش باد شدید آغاز می‌شود و کیفیت هوا در مناطق مرکزی به ویژه کلان‌شهر اصفهان به تدریج در شرایط سالم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ناپایداری‌های جوی تا بعد از ظهر روز شنبه در بسیاری از مناطق استان ادامه دارد و بارش باران و برف مناطق غرب، جنوب و شمال غرب اصفهان را فرا می‌گیرد؛ البته وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال بارش پراکنده برای سایر مناطق استان نیز دور از انتظار نیست و وزش باد در مناطق شمالی استان به ویژه اردستان و نائین به خیزش گرد و خاک محلی منجر می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 471465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.