وقتی مجلس می‌گوید قدرت واقعی رسانه را نشان‌تان می‌دهیم!

عده‌ای «سفیدنما» غرق گرفتن جشن پیروزی در به زانو درآوردن «نماینده سیلی‌زن» هستند و مرتباً دم از قدرت رسانه‌های اجتماعی می‌زنند! اما به قول فیلم‌های پلیسی هنوز بازی تمام نشده!

به گزارش ایمنا، فرزین پورمحبی در خبرآنلاین نوشت: مجلس یازدهم هر چیزی که نباشد دوراندیش و عاقبت‌نگر است! انگار همین دیروز بود که سه روز قبل، نمایندگان عزیزمان، وزیر محترم ارتباطات -خالق شگفتانه «پهباد پست پلاس» ملقب به «پست‌کش یا پپه» - را به پای میز استیضاح کشاندند و از او برای سهل‌انگاری در فیلتر اینستا توضیح خواستند! گویا بر آنها الهام شده بود که دقیقاً چند روز بعد؛ شبکه‌های اجتماعی؛ دورزدن قانون را برای این قوه قانون‌گذار، داستان خواهند کرد!

وزیر شگفتی‌ساز هم؛ تمام توصیه‌های نمایندگان را به دقت شنید و همه را یک‌جا به افق دایورت کرد! نتیجه‌اش را هم، چند روز بعد با افقی شدن یک سرباز وظیفه با سیلی، و انتشار ویدوی آن در حد «واویلا لیلی» مشاهده کرد؛ خیلی!

بله؛ مجلس می‌دانست خطر اینستای آمریکایی از ویروس جهش‌یافته انگلیسی هم، بیشتر است! بقول مارلون براندو: او (دولت اصلاحات) همیشه به اندازه یک پیک (پیک کرونا) عقب است!

این حادثه نشان داد؛ عمق نفوذ شبکه‌های اجتماعی حتی از رسانه‌ملی با عمق نفوذ ۹۵ درصد (!) هم بیشتر است. چون چند روز قبل از «فاجعه سیلی‌گیت» ما در صدا و سیما شاهد «پامنقلی گیت» در خصوص رئیس‌جمهور بودیم که آب از آب هم تکان نخورد! البته برخی از فرصت‌طلبان این مسئله را به مسائل سیاسی و اوضاع معیشتی فشل جامعه نسبت داده و به شکل مغرضانه‌ای؛ در دعواها مردم را طرفدار کسی نشان می‌دهند که طرف مقابل مسئولین است! بگذریم...

لابد می‌پرسید حالا که شبکه‌های اجتماعی اینقدر در پیشگیری از فساد و خطاها و عدم عادی‌انگاری سوتی‌های مسئولین و سلبریتی‌ها و.... قدرت دارند و آنها را به پای میز معذرت‌خواهی می‌کشانند؛ چرا باید فیلتر شوند؟!

جوابش این است که هر گلی خاری دارد...

همه می‌دانیم مسئولین از تظاهر و ریا بیزارند و اصلاً دوست ندارند اقدامات و دستاوردهای‌شان را به رخ مردم کشیده و یا کارهای خیرشان را علنی کنند؛ متاسفانه شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستا ابزاری هستند که ثواب کار خیر در خفا را از بین می‌برند و اجر آن را از مسئولین خدمتگزار می‌گیرد.

خداوکیلی اگر شما آدمی با چنین خصوصیاتی بودید نمی‌خواستید یک نفر بیاید و شبکه‌های اجتماعی را خاک بر سر نماید؟

از طرفی هم، مسئولین معتقدند تظاهر به گناه از خود گناه بدتر است و میان بد و بدتر هم؛ باید بد را انتخاب کرد؛ یعنی گناه را … پس تظاهر به گناه را باید با سرپوش گذاشتن و زیر لحاف کردن آن؛ فیلتر کرد و بعد از آن، با خیال راحت گناه کرد! چون به هر حال مسئولین هم؛ مثل ما آدم هستند و دوست دارند: چون به خلوت می‌رسند آن کار دیگر را بکنند و دوست ندارند شبکه‌های اجتماعی خلوت‌شان را بهم زده و آنها را ناگزیر به تظاهر به گناه کنند!

اگر هم باری به هر جهت؛ روزی روزگاری چیزی از دست شان دررفت و آن چیز لو رفت؛ بالاجبار معذرت‌خواهی نکنند! به قول معروف نه خانی آمده و نه خانی رفته باشد! یا همان داستان شتر دیدی ندیدی باشد! معذرت‌خواهی قبل از آنکه نشانه تواضع باشد نشانه تظاهر است و مسئولین ما هم که حساس به ریا و تظاهر!

با این اوصاف اصلاً بعید نیست که اجاره نشینان خانه ملت این بار با توپ پرتر جریان وای فای و اینستاگرام را بر روی ملت قطع کنند و طعم واقعی قدرت رسانه را به ما بچشانند!

شاید هم تاریخ را مانند آقای خسرو معتضد وارونه کنند و این بار، مجلس؛ ما را به توپ ببندد!

کد خبر 471453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.