هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی تامین زیرساخت‌های پروژه حق تقدم عابرپیاده

شهردار مشهد از هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت‌های پروژه حق تقدم عابرپیاده در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در نخستین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد، اظهار کرد: برای سال جاری دو موضوع مهم تفکیک زباله از مبدا و حق تقدم عابرپیاده برای فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای پروژه حق تقدم عابرپیاده برنامه‌ای یک و نیم ساله تهیه شده است؛ در این پروژه اقدامات شهرداری دو بخش اصلی داشت که بخش نخست آن تأمین زیرساخت لازم بود و در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های زیرساختی برای این پروژه صورت گرفته است.

شهردار مشهد تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه بخش زیادی از گذرگاه‌ها باید برجسته می‌شد که این امر تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

کلائی تاکید کرد: شهرداری برای اصلاح هندسی و اصلاح معابر پروژه حق تقدم عابر پیاده به جدیت ورود پیدا کرده و در این راستا در بخش فرهنگ سازی گروه‌های داوطلبی را به کار گرفتیم تا به صورت به نمادین مردم را راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: باید در زمینه پروژه حق تقدم فرهنگ سازی های مناسبی صورت گیرد تا زحماتی که در این راستا شده نادیده گرفته نشود.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع پیاده مداری در شهر، خاطرنشان کرد: در سطح شهر در بخش خطوط ویژه دوچرخه اقدامات خوبی انجام شده و در بخش مسیرهای عابرپیاده نهضت پیاده راه سازی را به جد دنبال کردیم و لازم است که پیگیرتر از گذشته این امر را دنبال کنیم.

وی در خصوص موتورهای برقی، ادامه داد: موتورهای برقی در سایر مدهای حمل و نقل می‌تواند به جد در رساندن ما به اهدافمان یاری کند.

کلائی گفت: شهرداری لایحه‌ای را به شورا تقدیم کرده که بر اساس آن تا سقف ۹۰ درصدی تسهیلات و وام در اختیار کسانی که می‌خواهند این موتورها را خریداری کنند، قرار گیرد، البته گسترش این اقدام می‌تواند در مدهای حمل و نقل تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 471428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.