توجه ویژه به پژوهش در برنامه راهبردی شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار قم گفت: در حال حاضر اتاق فکرهای علمی با دانشگاه‌های معتبر کشور در زمینه‌های مختلف مدیریتی، عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و... تشکیل‌ شده است.

به گزارش ایمنا، محسن رنجبر در جلسه تقدیر از برگزیدگان پژوهشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شهرداری اقدامات خوب و تأثیرگذاری در حوزه پژوهش انجام داده است.

وی با بیان اینکه علم باید در خدمت عملکرد بهتر دستگاه‌ها قرار بگیرد، افزود: کرونا در کنار آنکه سبب رونق بیشتر فضاهای مجازی شده، اما آسیب زیادی به کیفیت آموزشی وارد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار قم ادامه داد: سابقه شهرداری قم در توجه به مقولات علمی و پژوهشی با همراهی شورای اسلامی شهر سبب شده که در حال حاضر اتاق فکرهای علمی با دانشگاه‌های معتبر کشور در زمینه‌های مختلف مدیریتی، عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و …. تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات پژوهشی شهرداری باید اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد به‌کارگیری از تجربیات افراد موفق در حوزه مدیریت شهری با پایان خدمت است که با مستندسازی می‌توان این تجربیات را مدون کرد.

رنجبر یکی از موفقیت‌های بهره‌گیری از تجربیات افراد و طرح‌های پژوهشی را کاهش هزینه اداره شهرها دانست و افزود: در سال‌های گذشته مدل‌های مختلفی که متناسب با کارآمدی، علمی و همخوانی شهر مقدس قم باشد، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه دوم شهرداری قم مانند برنامه نخست به موضوع پژوهش توجه ویژه شده است، خاطرنشان کرد: در بدنه شهرداری باید تقاضا و مشارکت ایجاد شود که این موضوع سبب افزایش کیفیت زندگی مردم می‌شود.

کد خبر 471420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.