برای بهبود شرایط نیروهای خرید خدمت تلاش می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم شرایط کاری نیروهای خرید خدمت را بهتر کنیم و هرچه پیش می‌رویم شرایط این افراد بی‌شک بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز - پنجشنبه ۹ بهمن ماه - در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره نیروهای خرید خدمت، اظهار کرد: سیاست ما توسعه مراکز خرید خدماتی نیست و درباره بخش‌هایی که هم اکنون فعال هستند در سال جاری در بخشنامه و دستورالعمل نیروهای خرید خدماتی اصلاحاتی شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات نیروهای خرید خدمات، افزود: حقوق آنها کافی نبود و ۲۴ ساعت خدمت آنها تمام وقت تلقی نمی‌شد، زیرا بر اساس قانون کار فعالیت آنها نیمه وقت محاسبه می‌شد، اما امسال ابلاغ کردیم که ۲۴ ساعت خدمت آنها تمام وقت تلقی شود و این امر می‌تواند بر حقوق آنها تأثیرگذار باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دستورالعمل امسال مقرر شد با مجموعه‌هایی قرارداد بسته شود که از توانایی مالی برخوردار هستند تا پرداخت حقوق این افراد با تأخیر نباشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شرایط کاری نیروهای خرید خدمت را بهتر کنیم و بی‌شک هرچه پیش می‌رویم شرایط بهتر خواهد شد، درباره تغییر وضعیت استخدام نیروهای خرید خدمت، گفت: نیروهای خرید خدمت، نیروهای شرکتی هستند و از این رو فعلاً تغییر وضعیت برای آنها اتفاق نمی‌افتد.

دور بودن از مدرسه برای دانش‌آموزان یک تهدید خاموش است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای آموزش حضوری مدارس، اظهار کرد: اصل برای ما، سلامت دانش‌آموزان است و همه تلاش‌مان مراقبت از سلامتی دانش‌آموزان است اما سلامت آن‌ها تنها با کرونا تهدید نمی‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سلامت روانی، جسمی و اجتماعی دانش‌آموزان با دور بودن از مدرسه تهدید می‌شود و این یک تهدید خاموش است، ادامه داد: از این رو ترجیح ما این است که اگر مسئولان و متولیان بهداشتی کشور اجازه می‌دهند فعالیت‌های آموزشی حضوری انجام شود اما اگر جایی به تشخیص مسئولان بهداشتی امکان آموزش حضوری نباشد کلاس‌های غیرحضوری ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه نباید قطع شود حتی اگر هر روز هفته این امر امکان پذیر نیست، می‌توان برخی روزهای هفته و حتی یک ساعت از روز را به این امر اختصاص داد اما پیوند دانش آموزان و مدرسه باید برقرار باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ستاد ملی کرونا صلاحدید این موضوع را برعهده خانواده‌ها گذاشته است و مدارس ما نیز آماده است، خانواده‌ها می‌توانند از مدارس بازدید کنند و اینکه تا چه میزان به رعایت مقررات بهداشتی مقید هستیم را ملاحظه کنند.

شرایط کرونا باعث تولید محتوای آموزشی قابل توجهی شد

وزیر آموزش و پرورش، مرکز تحقیقات معلمان اصفهان را خلاق و پرکار ارزیابی کرد و افزود: این مرکز در حوزه ارتقای کیفی آموزشی، انجام پژوهش‌های فرهنگی و تقویت توانمندی‌های معلمان اقدام می‌کند فعالیت‌های خلاقانه خوبی تاکنون انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز تا پیش از شیوع کرونا، ادامه داد: شرایط کرونا باعث شده که فعالیت‌های این مرکز با شتاب بیشتری دنبال شود و هم اکنون محتوای آموزشی قابل توجهی برای سراسر کشور از این مرکز تولید می‌شود. تقسیم کار در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته که بخش‌هایی از آن به این مرکز محول شده است و تولیدات آن در اختیار همه دانش آموزان در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

حاجی میرزایی تلفیق بین محتوای آموزشی و واقعیت‌های زندگی را گام مهم در فعالیت‌های مرکز تحقیقات معلمان اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر محتوای آموزشی در با تجربه زیستی و واقعیت زندگی تعامل و پیوستگی داشته باشد، درک و شوق دانش‌آموزان برای یادگیری بیشتر و پایداری یادگیری و اهداف تعلیم و تربیت محقق خواهد شد.

ارتقای کیفیت آموزشی نتیجه تلاش در شرایط کرونا بود

حاجی میرزایی افزود: در شرایط کرونا و در کنار همه محرومیت‌هایی که داشتیم این فرصت را پیدا کردیم که از طریق مرکز تحقیقات معلمان ارتقای کیفیت آموزشی را داشته باشیم و محتوای مطلوب و با استاندارد کافی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، عقد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش با شهرداری اصفهان در زمینه آموزش حقوق شهروندی، دیدار با سرگروه‌های آموزشی استان و توضیح درباره میزان و نوع تدریس مجازی در دوران کرونا، بازدید از استودیو "رئال" از دیگر برنامه‌های محسن حاجی میرزایی در مرکز تحقیقات معلمان اصفهان بود.

گفتنی است در استودیو رئال تاکنون بیش از ۶۹ هزار دقیقه محتوای آموزشی تولید شده است. وزیر آموزش و پرورش همچنین از طرح " آموزش فنی و حرفه‌ای در کرونا تعطیل نیست" و حوزه آموزش و ارتقای علمی معلمان که به صورت وبینار در حال برگزاری بود بازدید کرد.

بازدید از کتابخانه مرکز تحقیقات معلمان که بزرگترین کتابخانه فرهنگیان کشور محسوب می‌شود و اولین موزه آموزش و پرورش کشور در ساختمان تاریخی و میراثی عطاءالملک دهش و همچنین بازدید از استودیو کروماکی از دیگر برنامه‌های حاجی میرزایی در مرکز تحقیقات معلمان اصفهان بود.

کتابخانه مرکز تحقیقات فرهنگیان دارای ۲۴۰ هزار عنوان کتاب مختلف و ۱۹۰ هزار عنوان کتاب‌های درسی و آموزشی است.

کد خبر 471409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.