تقویت سیستم ایمنی و رعایت بهداشت دو راهکار کاهش ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن با برنامه غذایی صحیح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا از اصول مهم و ضروری است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از آن، مراقبت و پیشگیری ابتلای از این بیماری دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با توضیح اینکه بیماری کووید ۱۹ همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند، تصریح کرد: داشتن برنامه غذایی صحیح در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است، در برنامه غذایی روزانه باید دو اصل تعادل و تنوع رعایت شود چرا که تعادل در مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع در مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در ۶ گروه اصلی غذایی از جمله نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و فرآورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه‌ها قرار دارند یک نیاز اساسی است که باید رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن، روزانه از منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها مانند انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات از جمله لیموترش، لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده شود و در تهیه سوپ یا آش بهتر است از شلغم که حاوی ویتامین C است، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه پیاز خام به دلیل دارا بودن ویتامین C توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به نقش ویتامین A و E در تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است، روزانه از منبع ویتامین A در منابع گیاهی مانند انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی، موز و انواع مرکبات و در منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده شود.

دلاوری تصریح کرد: از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات، کنسروها و سوسیس و کالباس باید خودداری شود، چرا که مواد غذایی تازه از سلامت بیشتری برخوردار است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

وی یا تاکید بر اینکه با مصرف منابع ویتامین D مانند ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌شود، اضافه کرد: مصرف ۶ تا ۸ لیوان آب آشامیدنی و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود، همچنین رعایت سه اصل مهم شستن مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی ضامن سلامتی افراد است و باید با جدیت و به طور مستمر رعایت شود.

کد خبر 471404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.