تدوین ۱۸ راهبرد مهم برای احیای بافت‌های ناکارآمد اصفهان

دبیر انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه دو کشور گفت: برای چهار نوع بافت فرسوده تاریخی، میانی، پیشینه روستایی و پیشینه اسکان غیررسمی شهر اصفهان ۱۸ راهبرد دارای اولویت و ۱۰۳ سیاست اجرایی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در نخستین نشست آموزشی دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه دو کشور که با هدف ارائه اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان دو هزار و ۳۴ هکتار مساحت دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۹۵۷ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. مساحت بافت فرسوده اصفهان دو هزار و ۳۸۰ هکتار است که تعداد ۴۴۹ هزار و ۹۳۱ نفر در این بافت ساکن هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۲۳ درصد از جمعیت اصفهان در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، گفت: برای چهار نوع بافت فرسوده تاریخی، میانی، پیشینه روستایی و پیشینه اسکان غیررسمی شهر اصفهان ۱۸ راهبرد دارای اولویت و ۱۰۳ سیاست اجرایی تدوین شده است.

وی تاکید کرد: برند سازی، توانایی بسیج منابع، حداکثر بهره‌وری، تأثیر پیرامونی، بهبود محیط و بازآفرینی شهری از ویژگی‌های مهم پروژه‌های تعریف شده بازآفرینی شهری اصفهان به شمار می‌رود.

«حسین الماسی» معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این نشست راه‌اندازی دبیرخانه‌های انتقال تجربیات برتر بازآفرینی منطقه دو با هدف توانمندسازی، ارتقای دانش تخصصی و تبادل تجارب موفق در حوزه بازآفرینی ویژه مدیران شهری، اعضای شوراهای شهر و کنشگران در عرصه بازآفرینی شهری را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: دبیرخانه‌های انتقال تجربیات بازآفرینی در مناطق پنج‌گانه کشور با هدف بهره‌مندی از تجربیات موفق بازآفرینی شهری و الگوبرداری از مناسب‌ترین مدل‌ها و روش‌های مدیریت، دانش و انسجام سازمانی و همکاری‌های بین بخشی در جهت اجرای مأموریت‌های محوله تشکیل و راه‌اندازی شده است.

«اسماعیل زیارتی نصرآبادی» رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی نیز با اشاره به اقدام‌های شاخص شهرداری اصفهان در پیشگیری و رسیدگی به علل و عوامل پدیده حاشیه‌نشینی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد حل معضل حاشیه‌نشینی نیازمند یک وحدت و انسجام مدیریتی با هدف ارتقای آگاهی و توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق است، این امر با اجرای برنامه‌های مرتبط با زیرساخت‌های شهری، مسائل فرهنگی-اجتماعی، ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تشویق به مهاجرت معکوس امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی حسین الماسی مفیدی و حسین رجب صلاحی (معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) «سید احمد حسینی‌نیا» به عنوان دبیر دبیرخانه جمع آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه دو کشور شامل استان‌های اصفهان، فارس، جنوب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان منصوب شد.

کد خبر 471366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.