‌دولت باید شرایط احداث مسکن را تسهیل کند

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: شرایط تولید مسکن برای اقشار مختلف مردم باید از سوی دولت تسهیل شود تا بتوانیم در دوماهه پایانی سال جاری و دو فصل ابتدایی سال آینده شاهد جهش تولید مسکن در کشور باشیم.

سعید موسوی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سند راهبردی فعالیت وزارت راه و شهرسازی در زمینه اقتصاد مسکن نیازمند اصلاحات ضروری است، اظهار کرد: قوانین زیادی در زمینه ساخت و ساز و اقتصاد مسکن وجود دارد اما معاونت‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی توجه چندانی به این قوانین و الگوریتم‌های قانونی ندارند و این وزارتخانه بیشتر درگیر خط و مشی‌های سیاسی مرتبط با احزاب شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود سازوکارهای قانونی در زمینه ساخت و ساز، فرایندهای قانونی زیادی را برای بهبود محیط صنعت ساختمان کشور به تصویب رسانده اما این قوانین با بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های اجرایی روبرو شده‌اند.

این کارشناس اقتصاد مسکن و عضو دائم انجمن اقتصاد مسکن با بیان اینکه قوانین کلی مورد نیاز برای بهبود وضعیت صنعت پیشران مسکن پیش از این به تصویب رسیده است، تصریح کرد: تصویب قوانین جزئی مورد نیاز صنعت ساختمان کشور بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست و بهتر است شهرداری‌های شاخص کشور در این زمینه فعال شوند.

موسوی پناه اضافه کرد: تحول در تولید مسکن برای تأمین نیاز املاک کشور یک ضرورت مهم در شرایط اقتصادی کنونی ایران است و به جرأت می‌توان گفت جهش تولید مسکن در حال حاضر مهم‌ترین مأموریت وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های اجرایی وابسته به این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: شرایط تولید مسکن برای اقشار مختلف مردم باید از سوی دولت تسهیل شود تا بتوانیم در دوماهه پایانی سال جاری و دو فصل ابتدایی سال آینده شاهد جهش تولید مسکن در کشور و به تبع رفع نیاز مردم در این زمینه و توازن قیمت املاک در کلان شهرهای کشور باشیم.

کد خبر 471364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.