استاندارد مصرف انرژی ماینرها تدوین و تصویب شد

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو از بررسی و تصویب استاندارد کیفیت توان الکتریکی دستگاه‌های استخراج رمز ارز در نشست کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو، عبدالصاحب ارجمند، با اشاره به برگزاری نشست کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق ایران به ریاست معاون برق و انرژی و حضور مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: در این نشست، برنامه‌ریزی لازم در خصوص توسعه و ارتقای سطح استانداردهای صنعت برق انجام شد.

وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون دستگاه‌های استخراج رمز ارز و فناوری اینگونه تجهیزات که به‌طور معمول به فناوری تولید بیت کوین شناخته می‌شوند، هیئت وزیران در جلسه ششم مرداد سال ۹۸، سازمان ملی استاندارد ایران را موظف کرد که با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات، برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان تجهیزات فرآورده‌های پردازش رمزنگاری شده رمز ارزها (ماینینگ) را تدوین و ابلاغ کند.

به گفته این مقام مسئول در این نشست مقرر شد سازمان ملی استاندارد در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را به عنوان استاندارد ملی تصویب و در سایت آن سازمان قرار دهد. استاندارد «مصرف و برچسب انرژی دستگاه‌های استخراج رمز ارز» نیز با همکاری وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد تدوین و با شماره ملی ۲۲۸۰۰ در شهریور ماه سال جاری در سایت سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبات سیزدهم مرداد ۹۸ و ۱۵ تیر امسال هیئت وزیران، رعایت استانداردهای مزبور برای تمامی دستگاه‌ها و مزارع استخراج رمز ارز الزامی است.

کد خبر 471304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.