مشعل بندر صادراتی تمبک روشن شد

مجری طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک گفت: با روشن شدن مشعل این بندر، نخستین مرحله ایمنی از فرآیند راه‌اندازی این بندر تکمیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نفت، پیام معتمد در این زمینه گفت: پس از ورود گاز و روشن شدن مشعل این بندر صادراتی، مراحل ورود گاز مایع (پروپان و بوتان) به بندر در حال انجام است تا بر اساس تعهدی که از پیش داده بودیم، برای بارگیری و صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه فاز ۱۹ تا بیست و دوم بهمن‌ماه امسال اقدام کنیم.

وی انجام عملیات سردسازی همه خطوط لوله انتقال گاز مایع از مسیر فاز ۱۹ تا بندر صادراتی تمبک را پیش‌نیاز فرآیند صادرات محصولات جانبی پروپان و بوتان پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: اسکله صادراتی و خدماتی تمبک در آمادگی کامل قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بارگیری و صادرات نخستین محموله گاز مایع (گاز مایع) از این بندر در حال انجام است.

مجری طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک تأکید کرد: پس از صادرات گاز مایع پالایشگاه فاز ۱۹، پروپان و بوتان تولیدی دیگر طرح‌های پارس جنوبی واقع در نزدیکی شهرستان کنگان با خطوط انتقال این محصولات توسط بندر تمبک برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 471302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.