نصب ایستگاه‌های هوشمند شارژ خودرو در هلند

مدیران کلانشهر بندری روتردام در هلند، گام دیگری به سوی حذف انتشار کربن برداشته‌اند؛ چهار منطقه مختلف از شهر میزبان ایستگاه‌های هوشمند برای شارژ خودروهای الکتریکی است که محل پارک ۳۶ وسیله حمل و نقل را نیز تأمین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور هلند از جمله موفق‌ترین نقاط جهان در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به شمار می‌رود که تا کنون مقامات رسمی شهرهای مختلف آن، اقدامات زیادی برای پایداری شهرها انجام داده‌اند. در این بین، برنامه‌ریزان روتردام در کاهش چشمگیر انتشار گازهای آلاینده، نسبت به سایر کلانشهرها بسیار کارآمدتر عمل کرده و شهری نسبتاً پاک برای شهروندان به ارمغان آورده‌اند. البته این افراد بارها ادعا کرده‌اند که از تلاش‌های خود برای دستیابی به کربن صفر دریغ نخواهند کرد و کیفیت هوا را از طریق نوآوری‌های خود، هر روز بیشتر از قبل بهبود خواهند بخشید.

گزارشات حاکی است که ترافیک خودرویی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر آلودگی هوا به شمار می‌رود که از نظر مقامات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، چهار ایستگاه شارژ جدید برای مالکان خودروهای برقی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است که به طور هوشمند، این وسایل حمل و نقل را شارژ می‌کند. ایستگاه‌های هوشمند جدید، در زمان‌هایی که ترافیک خیابانی کم است، ظرفیت کامل خودروها را با بیشترین سرعت شارژ می‌کند اما در ساعات اوج تردد، این کار با سرعت بسیار کمتری صورت می‌گیرد.

هدف مقامات رسمی روتردام از احداث ایستگاه‌های هوشمند جدید، افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی در نگاه شهروندان و جذب آن‌ها به جایگزین کردن وسایل حمل و نقل قدیمی خود است. در نتیجه این اقدام و افزایش وسایل عبور و مرور برقی، آلودگی هوا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت که همین امر می‌تواند برنامه‌ریزان سایر شهرهای هلند و حتی جهان را به نصب ایستگاه‌های مشابه در مناطق خود سوق دهد.

کد خبر 471285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.