شهرداری‌های البرز در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب پای کار نیستند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به هجوم سگ‌های بلاصاحب از مناطق اطراف به این شهر گفت: شهرداری‌های استان البرز در موضوع جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب همکاری لازم را انجام نمی دهند.

به گزارش ایمنا، محمد مسیبی با اشاره به شکایت‌های مردمی از موارد سگ گزیدگی و هجوم سگ‌های بلاصاحب به حاشیه‌ها و محدوده‌های درون شهری کرج اظهار کرد: شهرداری به تنهایی از امکانات و ظرفیت لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد برخوردار نیست و باید سایر شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کمک کنند.

وی در خصوص اقدامات مدیریت شهری کرج برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گفت: چهار قرارداد با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم که در قالب این قراردادها باید شرکت‌های پیمانکاری چهار هزار قلاده سگ را زندهگیری و تحویل مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در حلقه دره و باغستان کرج بدهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: در مراکز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهرداری کرج، دامپزشکان مستقر شده و خدماتی در زمینه درمان و عقیم‌سازی این سگ‌ها ارائه می‌دهند.

وی افزود: اکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ در مرکز نگهداری سگ‌های حلقه دره ساماندهی شده و تلاش‌ها بر این است تا با کمک مردم و شرکت‌های پیمانکاری سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شوند.

مسیبی اظهار کرد: هجوم سگ‌ها از مناطق همجوار ضرورت مشارکت سایر شهرداری‌های استان البرز را می‌طلبد تا بتوان این مشکل را به کمترین سطح رساند.

وی گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب برقرار می‌شود.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: هرچند مدیریت شهری تلاش می‌کند تا موضوع ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را خاتمه یابد، اما باز با هجوم بیشتر سگ‌ها مواجه هستیم که باید در این زمینه سایر دستگاه‌ها کمک کنند.

وی افزود: واکسیناسیون و عقیم‌سازی هر قلاده سگ ۶۰۰ هزار تومان هزینه برای شهرداری کرج در بردارد.

مسیبی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده یا مزاحمت سگ‌های بلاصاحب با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج تماس بگیرند تا نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 471274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.