اجرای رایگان طرح بازدید بیش از ۲ هزار خودرو در مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از اجرای رایگان طرح بازدید و دیاگ دو هزار و ۳۵۷ خودرو فعال بنزینی و گازسوز در قالب همکاری مشترک معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و اتحادیه صنف تولید کنندگان و خدمات فنی خودرویی مشهد همزمان با هفته پاک خبر داد.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح همزمان با هفته هوای پاک از ۲۷ دی ماه آغاز شده بود و تا هفتم بهمن ماه سال‌جاری اتمام یافت.

وی افزود: در این طرح خدماتی نظیر تست دیاگ، تشخیص نقص موتور خودرو دودزا و آلاینده و مشاوره جهت رفع نقص برای ۲۳۵۷ خودرو انجام گرفت که از این مقدار تعداد ۱۴۸ تاکسی درون شهری، ۳۴۶ خودرو فعال در تاکسی اینترنتی، ۸۷ خودرو وانت بار و یک هزار و ۷۷۶ خودرو شخصی مورد تست دیاگ و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: بنا بر هماهنگی‌ها با اتحادیه صنف تولید کنندگان و خدمات فنی خودرویی شهر مشهد، ۴۱ واحد صنفی خدمات خودرویی در این طرح مشارکت داشتند و شهروندان توانستند از خدمات رایگان آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در جهت پایش آنلاین و تأمین داده‌های لازم برای برنامه‌ریزی‌های کلان این شهر از سال ۹۳ اقدام به تأسیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی کرده است، اظهار کرد: مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی به منظور پیشبرد اهداف خود مجهز به پنج ایستگاه سنجش میزان شدت صوت است که این اطلاعات به سروری که در اداره محیط زیست شهری قرار دارد ارسال شده و بهره برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد اقدام به خرید ۱۰ دستگاه پرتابل سنجش میزان شدت صوت کرده است که این دستگاه‌ها در اختیار مناطق مختلف قرار داده شده و اطلاعات ماهانه از نقاط مشخص شده به این اداره ارسال شده و نقشه آلودگی صوتی شهر مشهد تهیه می‌شود.

پذیرا افزود: در اقدامی دیگر سنجش میزان شدت صوت در مکان‌های حساس از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و قرائتخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده تا با پایش این مکان‌ها و شناسایی نقاط آلوده، راهکارهایی در جهت کاهش شدت صوت اندیشیده شود.

وی گفت: در حال حاضر اداره محیط زیست شهرداری مشهد مجهز به پنج ایستگاه ثابت سنجش شدت صوت است که در تقاطع مفتح_طبرسی، میدان ۱۵ خرداد، تقاطع میدان شریعتی، تقاطع مصلی_چمن و چهار راه شهدا تعبیه شده است.

کد خبر 471259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.