وصول و توزیع هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بین شهرداری‌های استان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری نسبت به ۱۲ ماه سال ۹۸ توانستیم حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد وصولی داشته باشیم که بین شهرداری‌های استان اصفهان توزیع شده است.

علی اصغر ذاکری هرندی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری زاینده رود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول سال از روند اجرای پروژه‌های شهرداری‌های استان بازدیدهای دوره‌ای می‌شود و نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای ایجاد عدالت فضایی و همچنین توزیع و هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی که به شهرداری‌ها اختصاص یافته بررسی می‌شود.

وی افزود: شهرداری شهر زاینده رود در حوزه‌های مختلف از جمله بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های عمرانی که با اعتبارات شهرداری در مرحله اجرا بوده از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: جذب همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی شهر زاینده رود به دلیل همجواری با صنایع بزرگ فولاد کشور و استان‌های چهارمحال و بختیاری از پر ترددترین مسیرهای استان محسوب می‌شود و نیاز احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این مسیر احساس می‌شد که خوشبختانه این پروژه به مرحله اجرا رسید.

ذاکری اضافه کرد: پروژه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی شهر زاینده رود با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است البته برخی نواقص وجود دارد که با توجه به حمایت‌هایی که استانداری اصفهان از مشارکت بخش خصوصی دارد رفع این مشکلات و نواقص پیگیری خواهد شد تا چالش‌های پیش روی این پروژه و سرمایه گذار آن از میان برداشته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه میزان تحقق مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، گفت: علی رغم این که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت در بازار با چالش‌های متعددی مواجه شد به گونه‌ای که در برخی ماه‌ها داد و ستد کاهش محسوسی داشت، در ۱۰ ماهه اول سال جاری نسبت به ۱۲ ماه سال ۹۸ توانستیم حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد وصولی داشته باشیم که بین شهرداری‌های استان اصفهان توزیع شده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه عملکرد شهرداری‌های استان در سال جاری نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ از تعادل نسبی برخوردار بوده و تناسب خوبی بین هزینه‌های جاری و عمرانی دارند به گونه‌ای که بیشتر شهرداری‌ها امروز در حوزه پرداخت حقوق و مزایا به روز هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم، تورم و چالش‌های اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین شیوع ویروس کووید _۱۹ فشارهای متعددی بر شهرداری‌ها وارد شده، اما با این وجود عملکرد مناسبی را در ۱۱۱ شهرداری استان در خصوص انجام پروژه‌های عمرانی شاهد هستیم.

ذاکری اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال در خصوص تأمین اعتبار و استفاده صحیح و به جا از اعتبارات در شهرداری‌ها قدم‌های مثبتی در استان برداشته شود که نتیجه آن افزایش رضایت شهروندان است.

کد خبر 471235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.