آهک پاشی در سمنان برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند سمنان از آهک پاشی ۴۰ تن و ۳۱۰ کیلوگرم آهک در ۱۰ ماه سال ۹۹ در محوطه ریل و کاورها به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری به علت سیر صعودی شیوع ویروس کرونا واحد فنی اجرایی سازمان پسماند طی یک عملیات به مدت ۱۰ ماه به صورت روزانه در دو شیفت با اعتباری بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیون ریال، اقدام به آهک‌پاشی ریل، کاورها و محوطه اطراف ۱۷۵۰ سطل زباله با مصرف ماهانه چهار تن و ۳۱۰ کیلوگرم آهک و فعالیت یک دستگاه نیسان و دو نیرو ۱۰ هزار و ۷۱۰ ریل و محوطه اطراف آن؛ در حال حاضر ۱۰۰ درصد ضدعفونی و آهک‌پاشی انجام شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان در مقابله با این ویروس ادامه داد: شستشو و گندزدایی مکانیزه سطل‌های زباله و ریل و کاورها، غربالگری روزانه متصدیان پسماند خشک و توزیع ماسک و دستکش به صورت روزانه و ضدعفونی خودروها و چرخ دستی‌های آنان در دو نوبت، تخلیه روزانه انبارها و شستشو و گندزدایی غرفه بازیافت و توزیع ماسک و دستکش به غرفه داران و پاکبانان همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان هدف از پاشیدن آهک در محوطه اطراف ریل و کاورها و سطل‌های زباله را جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست شهری برشمرد و افزود: جهت گندزدایی، مبارزه با حشرات و پیشگیری از انتشار بیماری‌ها، تمامی ریل‌ها و کاورها و محوطه اطراف آنها در اجرای عملیات جهادی آهک‌پاشی شد البته این پروتکل فقط در این مکان استفاده نمی‌شود بلکه در مورد امحا و دفن زباله‌های عفونی خطرناک با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری‌ها انجام می‌پذیرد.

پیوندی اضافه کرد: آهک پاشی موجب حذف عوامل بیماری‌زا و ضدعفونی محیط، خنثی کردن آب‌های اسیدی، حذف جلب و گیاهان آبزی و باکتری‌ها از طریق تبدیل مواد آلی به معدنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال مجدداً عملیات آهک‌پاشی انجام می‌شود امید است با مشارکت و همکاری شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و عمومی که ضامن سلامت همه به ویژه پاکبانان شهر است؛ شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم.

کد خبر 471208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.