سیاست تشویقی دولت هلند برای دوچرخه سواری

دولت هلند به منظور تشویق کردن افراد به استفاده از دوچرخه به آن‌ها پول پرداخت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد دوچرخه‌ها در هلند بیشتر از مردم است، به طوری که تقریباً نیمی از سفرهای بین خانه و محل کار در شهر آمستردام با دوچرخه انجام می‌شود. به همین دلیل این شهر لقب پایتخت دوچرخه سواری دنیا را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که اکثر شهرهای کشور هلند همسطح هستند و مسیر دوچرخه سواری از دیگر مسیرها جدا است، افراد بیشتر ترغیب می‌شوند تا از دوچرخه استفاده کنند.

علاوه بر این، دولت هلند به منظور تشویق کردن افراد به استفاده از دوچرخه مبلغی در نظر گرفته است که در ازای استفاده به آن‌ها پرداخت می‌کند. شهروندان هلندی هر یک کیلومتر که دوچرخه سواری می‌کنند ۲۲ سنت دریافت می‌کنند. بنابراین افراد می‌توانند با طی کردن مسیری از محل کار به منزل و برعکس، مبلغ ثابتی را دریافت کنند. هلند تنها کشوری نیست که مردم برای استفاده از دوچرخه و خودداری از استفاده خودروهای شخصی، هزینه‌ای به عنوان مشوق مالی دریافت می‌کنند.

دولت انگستان نیز به منظور تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، طرحی را ارائه کرده است که طی آن کارفرمایان تعدادی دوچرخه خریداری می‌کنند و آن‌ها را برای مدت معینی، معمولاً ۱۲ ماه، به کارمندان خود اجاره می‌دهند. سپس اجاره ماهیانه از درآمد ناخالص کارمندان کسر می‌شود. علاوه بر این، دوچرخه سواران انگلیسی که برای اهداف تجاری خود از دوچرخه استفاده می‌کنند، به ازای هر مایل مسافت طی شده، ۲۶ سنت پول دریافت می‌کنند.

در شهر بلژیک نیز افراد به ازای هر کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۲۶ سنت پول دریافت می‌کنند. علاوه بر این طرح دوچرخه‌های بدون مالیات در این کشور از جمله راهکارهای مؤثر برای ترویج دوچرخه سواری در رسیدن کارمندان به سر کار است. همچنین، کارمندان در کشور لوکزامبورگ که بین فرانسه، آلمان و بلژیک قرار گرفته است می‌توانند به منظور خرید دوچرخه از یارانه ۳۴۰ دلاری استفاده کنند. دولت فرانسه نیز طرح مشابهی برای دوچرخه سواران در نظر گرفته است که در سال آینده اجرا خواهد شد.

کد خبر 471205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.