تمدید مهلت شرکت در جشنواره کتابخوان و رسانه

دبیر نخستین جشنواره «کتابخوان و رسانه» از افزایش بازه زمانی ارسال آثار تولید شده و تمدید مهلت شرکت در این جشنواره تا اول اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی توکلیان، دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» گفت: دبیرخانه این رویداد فرهنگی به دلیل درخواست خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه، مهلت زمانی ارسال اثر به این دوره از جشنواره برای علاقه‌مندانی که تا کنون امکان ارسال آثار خود را نداشتند تا اول اسفندماه تمدید شد.

وی افزود: بر این اساس مهلت ارسال آثار به جشنواره که پیش از این تا ۲۲ بهمن بود، تمدید شد و آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه از طریق سامانه ثبت نام جشنواره به آدرس festivalpl.ir تا اول اسفندماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

توکلیان همچنین درباره افزایش بازه زمانی آثار تولید شده برای شرکت در این جشنواره توضیح داد: با توجه به درخواست اهالی رسانه در خصوص امکان ارسال آثار تولیدی پیش از زمان اعلام شده در فراخوان، تصمیم بر آن شد که آثار تولید شده از ابتدای فروردین ۹۸ تا ۱ اسفند ۹۹ در این جشنواره مورد پذیرش و داوری قرار گیرد. بر این اساس با توجه به باز گشایی کتابخانه ها به خصوص کتابخانه های مرکزی در بهمن ماه و خدمات ۴۰ گانه ارائه شده در این کتابخانه ها، همچنین با توجه به شرایط کرونایی که افتتاح‌ها را به تاخیر انداخته است، اصحاب رسانه تا ابتدای اسفند ماه فرصت دارند ضمن تولید اثر در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» تأکید کرد: محتواهای مورد داوری می‌بایست در محورهای فراخوان صورت بگیرد و کاربران برای اطلاع از پذیرش یا عدم پذیرش آثار ارسالی خود، می‌توانند به پروفایل خود در سامانه ثبت نام جشنواره مراجعه کنند.

وی افزود: تنها آثار ارسالی با موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» و… در فرایند داوری قرار گرفته و موضوعات غیر مرتبط از پروفایل کابران حذف خواهد شد.

مهدی توکلیان یادآور شد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و…)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» درباره بخش ویژه این جشنواره نیز گفت: آثار تولیدی رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان ها و کتابخانه های عمومی نیز در بخش ویژه این جشنواره قرار دارد.

وی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره نیز گفت: جوایز درنظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» شامل جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر برای نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات دوم هر رشته و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات سوم هر رشته خواهد بود. ضمن اینکه ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش‌های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

کد خبر 471197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.