روز ۲۲ بهمن راهپیمایی گروهی نداریم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: روز ۲۲ بهمن ماه با توجه به شیوع بیماری کرونا، هیچ گونه راهپیمایی برگزار نخواهد شد بلکه راهپیمایی خودرویی و موتوری در سطح شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی احمدی صبح امروز -چهارشنبه، ۸ بهمن ماه- در نشست خبری گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حرکتی که در سال ۴۲ شکل گرفت و در سال ۵۷ به اوج خود رسید، حرکتی دینی بود؛ زیرا مبدا آن از مراکز دینی و حوزه‌های علمیه آغاز شد و هدف آن ایجاد حاکمیت دینی در ایران بود و رهبری این جریان نیز بر عهده یک مرجع دینی بود؛ البته آرمانی هم که در این راه تعریف شد یک آرمان اسلامی بود.

وی افزود: مقاومت‌هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت بر سر برقراری حاکمیت بر اساس ارزش‌های اسلامی و احیای شعارهای قرآن بود مردم و امام خمینی (ره) در مقابل ذلت و خواری حاکمان دوران طاغوت ایستادند.

احمدی تاکید کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران، بزرگ‌ترین فاجعه برای ایالات متحده بود که این موضوع نشان می‌دهد، انقلاب اسلامی در مقابل چپاول بیگانگان خواهد ایستاد.

احمدی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مقابل دین ستیزی و وابستگی حاکمان به بیگانگان ایستاد؛ زیرا جریان حاکمیت ایران بر خلاف سیاست‌های دینی بود.

وی یادآور شد: نصرت الهی و اتحاد ملت ایران و همچنین درایت امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ حضرت امام (ره) با پیامی که در ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ صادر کرده و مردم را به شکستن محدودیت حکومت نظامی و حضور در خیابان‌ها دعوت کردند درایت خود را به همگان نشان دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آرمان انقلاب اسلامی آزادی، پیشرفت و عدالت بود که توانست حاکم مستبد، ضد دین و وابسته به بیگانگان را سرنگون کند. با پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست‌های ایران نسبت به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تغییر کرد و دستاوردهای وسیع و گسترده‌ای به دست آورد.

احمدی تصریح کرد: در زمان حکومت ستمشاهی، چالش و دغدغه مسئولان، حضور سفارت اسرائیل و آمریکا در ایران بود، اما امروز جمهوری اسلامی شعار محو رژیم صهیونیستی را می‌دهد و مرز مبارزه با استکبار جهانی را گسترده‌تر کرده است.

وی افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی بر دل‌های آزاده خواهان جهان نشسته است، که این موضوع باعث تأثیر گذاری آن در منطقه شده است؛ امروز مهمترین چالش استکبار جهانی حضور محور مقاومت در منطقه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: راه حل مشکلات امروز، بازنگری در علت پیروزی انقلاب اسلامی است؛ علت پیروزی انقلاب در سال ۵۷، ولایتمداری و تبعیت از مقام رهبری و مقاومت در مقابل استکبار جهانی بود. دهه فجر فرصتی برای بازنگری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.

احمدی یادآور شد: برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید سلامت محور باشد و با توجه به محدودیت‌های کرونایی برگزار شود؛ اگرچه به برخی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاداتی داریم، اما به حکم ولایت، تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

وی افزود: اصلی‌ترین سیاست برنامه‌های دهه فجر استان اصفهان، فراگیری است؛ ستادهایی هم در سراسر استان تشکیل شده تا آحاد مردم بتوانند سهمی در برنامه بزرگداشت دهه فجر داشته باشند؛ زیرا ایام الله دهه فجر نشان می‌دهد، انقلاب اسلامی زنده است و مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایند هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت مردم بود و در ایام الله دهه فجر باید نسبت به آن توجه بیشتری شود.

احمدی با بیان اینکه، یکی از سیاست‌های برنامه‌های دهه فجر، توجه به کمک مومنانه است، گفت: کارگروه‌های متعددی در این زمینه ایجاد شده و از ماه‌های گذشته، هماهنگی‌های مناسبی بین کارگروه‌ها انجام شده است؛ مسئولان استانی و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی نیز همکاری‌های مناسبی در این زمینه انجام داده اند. در ۱۰۶ شهرستان استان، ستادهای برگزاری ایام الله دهه فجر تشکیل شده و برنامه‌های عمومی مناسبی را در این مدت در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: معاونت‌های شهرداری اصفهان، برنامه‌های بسیار فاخری را برای ایام الله دهه فجر در نظر گرفته اند. جشنواره‌های متعدد و محله محوری برای دهه فجر پیش بینی شده است که بخشی از آن توسط بسیج و شهرداری اصفهان اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان یادآور شد: در بخش برنامه‌های کودکان و نوجوان در ایام الله دهه فجر، برنامه‌های مناسبی اعم از جشنواره قصه گویی و رونمایی از کتاب‌های این حوزه در نظر گرفته شده است و همچنین جشنواره نشریات چندرسانه‌ای با همکاری بسیج دانشجویی پیش بینی شده است.

احمدی ادامه داد: روز ۱۶ بهمن ماه، در سراسر استان اصفهان برنامه عطر افشانی قبور شهدا و برنامه‌های هنری برگزار خواهد شد؛ همچنین اختتامیه جشنواره ارادت به حضرت صاحب الامر توسط قرارگاه مهر و امید برگزار خواهد شد

وی خاطرنشان کرد :۲۰ بهمن ماه، کمک‌های مومنانه توسط نیروهای مسلح در سطح استان اصفهان برگزار خواهد شد. مراسم تقدیر از مدافعان سلامت نیز در دستور کار است؛ همچنین در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن ماه، نور افشانی و ندای الله اکبر بر بام‌ها برگزار می‌شود و روز ۲۲ بهمن ماه با توجه به شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی گروهی نداشته و راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری خواهد بود.

کد خبر 471165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.