سقوط استقلال و صعود پرسپولیس و سپاهان در رنکینگ جهانی

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان به رتبه ۱۲۰ صعود کرد.

به گزارش ایمنا، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که دیروز (۷ بهمن) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۵۹۵ امتیاز، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم قاره کهن ایستاده است. سرخ پوشان تهرانی در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته ۲ پله صعود کرده و در رتبه ۱۲۰ قرار گرفته‌اند.

استقلال با ۱۵۳۶ امتیاز و بدون تغییر مانند هفته گذشته در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران ایستاد. جایگاه این تیم در قاره آسیا تغییری نکرده و همچنان در رتبه دوازدهم جای گرفته است. شاگردان فکری در سطح جهانی با ۴ پله سقوط نسبت به هفته قبل در رده ۲۱۵ قرار دارند.

سپاهان با ۱۴۷۰ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. جایگاه این تیم نسبت به هفته گذشته در آسیا تغییر نکرده است و همچنان در رتبه بیست و پنجم قرار دارد. سپاهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۲ پله صعود در رتبه ۳۶۴ قرار گرفت.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. شهرخودرو و ذوب آهن هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۷۱ امتیاز همچنان صدرنشین است. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، با ۱۶۳۷ امتیاز تیم دوم قاره کهن است. تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۰ امتیاز در جایگاه سوم و کاوازاکی ژاپن نیز با همین امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه تیم نخست جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۷۹ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است.

پس از سرخ‌پوشان آلمانی، اتلتیکو مادرید با ۱۹۵۷ امتیاز و با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه دوم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد. منچسترسیتی با ۱۹۵۶ امتیاز از رتبه دوم به رتبه سوم سقوط کرده است. رئال مادرید نیز با ۱۹۱۷ امتیاز و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه چهارم قرار گرفته است. پاری سن ژرمن با ۱۹۱۶ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم ایستاده است.

از نکات جالب این رده بندی صعود یاران مهدی طارمی در پورتو به جمع ۱۳ تیم برتر جهان است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

  • بایرن مونیخ
  • اتلتیکو مادرید
  • منچسترسیتی
  • رئال مادرید
  • پاری سن ژرمن
  • بارسلونا
  • لیورپول
  • اینتر میلان
  • آتالانتا
  • یوونتوس
منبع: فرارو
کد خبر 471158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.