انجام ۷۶ هزار متر مربع آسفالت در شهر تربت‌حیدریه

شهردار تربت‌حیدریه گفت: در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۸ میزان آسفالت انجام شده در این شهر تنها ۲۷ هزار مترمربع بود در حالی که این رقم امسال به ۷۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع رسید.

به گزارش ایمنا، سعید اکبریان در این باره اظهار کرد: در حالی که طی سال‌های ۹۷ تا ۹۸ میزان جدول گذاری معابر فقط سه هزار و ۱۸۰ متر بود، اما این رقم امسال به هشت هزار متر رسید که البته تعهد کل پروژه تا پایان سال ۱۱ هزار متر است.

وی ادامه داد: اهمیت تلاش شهرداری زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مردم بدانند این عملیات مشارکتی و سهم شهروندان ۳۳ درصد بوده است، اما در شرایط دشوار اقتصادی کنونی شهروندان در عمل تنها ۲۰ درصد هزینه‌ها را پرداختند.

شهردار تربت‌حیدریه با اشاره به پروژه بافت فرسوده (مجتمع زعفرانیه) و میزان بدهی شهرداری به بانک شهر گفت: هر چند قرار است هفته آینده مذاکراتی در تهران در پیوند با این موضوع با مسئولان بانک شهر انجام گیرد، اما تاکنون بالغ بر دو هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) به بانک شهر بدهی داریم که قرار است بخشی از آن را با میزان بدهی دستگاه‌های اجرایی تربت‌حیدریه به شهرداری تهاتر کنیم.

وی میزان بدهی دستگاه‌های دولتی به این نهاد خدمات اجتماعی را هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال (۱۷۶ میلیارد تومان) عنوان کرد و افزود: البته این تنها رقم تأیید شده است.

اکبریان میزان بدهی تأیید شده شهرداری تربت حیدریه توسط دستگاه قضائی را ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم فقط ۲۰ میلیارد از این بدهی مربوط به یک دستگاه خودروی شهرداری بوده که توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شده است. هر چند بنا نداریم خطایی را به عهده کسی بیندازیم، اما با این شرایط دشوار اقتصادی تاکنون نیمی از بدهی‌های تأیید شده توسط دستگاه قضائی را پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
کد خبر 471149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.