مبتلایان به آلزایمر باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

متخصصان معتقد هستند که همه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و اعضای خانواده آن‌ها باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تزریق واکسن یکی از مهمترین اقداماتی است که افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و اعضای خانواده آن‌ها باید به منظور محافظت از خود انجام دهند. مبتلایان به آلزایمر معمولاً افراد مسن هستند و در معرض ابتلاء به عوارض جدی ناشی از کووید -۱۹ قرار دارند. اگر اعضای خانواده این افراد نیز بیمار شوند، نمی‌توانند به خوبی از آن‌ها مراقبت کنند.

بیماری کرونا مشکلات جدید زیادی را برای خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها به بیماری آلزایمر مبتلا است، ایجاد کرده است، اما واکسیناسیون می‌تواند به پایان یافتن این مشکلات کمک کند. از آنجایی که همه‌گیری بیماری ‌کووید -۱۹ باعث شده است افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نتوانند طبق برنامه تعیین شده خود به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند، در این صورت اعضای خانواده این افراد، فشار و استرس زیادی را تحمل می‌کنند.

تولید واکسن کووید -۱۹ به پایان یافتن این همه‌گیری کمک می‌کند. بنابراین توصیه شده است که همه افراد به ویژه کسانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و همچنین خانواده‌های آن‌ها واکسن کرونا را تزریق کنند. سن بالای افراد مبتلا به آلزایمر باعث می‌شود در برابر عوارض ناشی از ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر باشند. علاوه بر این افرادی که از بیماران مبتلا به آلزایمر محافظت می‌کنند نیز باید واکسن کرونا را دریافت کنند، زیرا ممکن است ویروس کرونا بر سلامت و توانایی آن‌ها در زمینه مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر تأثیر بگذارد.

کد خبر 471128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.