پیش بینی قیمت طلا امروز ۸ بهمن + جزئیات‌

‌یک فعال بازار طلا، سکه و جواهرات قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار امروز را پیش‌بینی کرد.

رضا مصطفوی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در تشریح پیش بینی قیمت طلا در روند معاملات بازار امروز، اظهار کرد: خوشبختانه روز گذشته شاهد کاهش نامحسوس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد بودیم و خریداران کلان طلا که پیش از این بخش قابل توجهی از نقدینگی‌شان را تبدیل به طلا کرده بودند، فرصت سودجویی پیدا نکردند؛ به نظر می‌رسد نوسانات نرخ اونس جهانی طلا کمترین تأثیر را بر قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار ایران دارد.

وی افزود: عرضه ارزهای شاخص همچون دلار در بازار آزاد در روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی تقویت شده و همین امر مزید برعلت شده تا کاهش قیمت اونس طلای جهانی به پایین آمدن نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار سکه‌، طلا و جواهرات ایران کمک کند.

این فعال بازار طلا، سکه و جواهرات تصریح کرد: در حقیقت کاهش معاملات در بازارهای بورسی جهانی و پایین آمدن نرخ تقاضا برای معاملات طلا محور در بازارهای بین‌المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا در اغلب کشورهای توسعه یافته است و پیش بینی می‌شود تا زمانی که حجم معاملات طلا محور بین‌المللی پایین و کم باشد، طلا در ایران نیز ارزان خواهد شد.

توجه: این گفتگو حاوی هیچ توصیه‌ای برای هر گونه تصمیم مبنی بر خرید یا فروش در روند معاملات بازار طلا، سکه و جواهرات نیست و مسئولیت هرگونه خرید و فروش در این بازارها برعهده سرمایه‌گذاران می‌باشد.

کد خبر 471118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.