شیراز الگوی شهرهای ایران در تحقق شهر دوچرخه‌هاست

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری کشور گفت: طرح توسعه قلمرو مسیرهای دوچرخه به ۵۰۰ کیلومتر در شیراز بیان‌گر تلاش خستگی ناپذیری است که در زمینه تحقق شهر دوچرخه‌ها اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا افشین داوری امروز (سه شنبه) در مراسم اهدای نشان شهر ملی دوچرخه به شیراز، با بیان این که مجموعه‌ای از خردجمعی در شیراز اتفاق افتاده که این عنوان ارزشمند را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد اظهار کرد: احداث ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری بیان‌گر عزم جدی و تلاش‌های گسترده‌ای است که در این زمینه به بار نشسته است.

وی افزود: شیراز تنها شهری نیست که از دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و مسیرهای ویژه برخوردار است اما چیزی که باعث شد این عنوان فاخر نصیب شیراز شود رعایت پروتکل‌ها و دیدگاهی بود که اختصاص هزینه را نوعی سرمایه گذاری ارزیابی می‌کرد.

داوری ادامه داد: بهره‌مندی از هوای پاک، ارتقا سرانه سلامت، افزایش آمادگی جسمانی شهروندان، گسترش نشاط عمومی و بالا بردن انگیزه مردم برای زندگی بهتر از دستاوردهای ارزنده این طرح بشمار می‌روند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: طرح توسعه قلمرو مسیرهای دوچرخه به ۵۰۰ کیلومتر بیان‌گر تلاش خستگی ناپذیری است که در این زمینه اتفاق افتاده و مشارکت مردم در این طرح به کاهش هزینه‌های دارو و درمان کمک‌های شایان توجهی خواهد کرد و طول عمر مفید شهروندان را افزایش خواهد داد. به همین دلیل است که شهر شیراز می‌تواند الگوی مناسبی برای همه شهرهای ایران باشد

وی به قهرمانان نام‌آور شیراز و استان فارس در رده‌های جهانی اشاره کرد و افزود: فدراسیون دوچرخه سواری این آمادگی را دارد که اردوها و مسابقات بین‌المللی را در شیراز برگزار کند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری کشور خواستار ایجاد پیست‌های دوچرخه سواری مواج برای پاسخگویی به همه مطالبات جوانان و علاقمندان شد و اظهار کرد: ورزش دوچرخه سواری هیجان زیادی دارد و می‌توانیم با اختصاص اعتبارات محدود محیط شاداب و جذابی را برای ورزش در اختیار جوانان قرار دهیم که به ورزش قهرمانی هم کمک کند.

داوری به فرانک پرتوآذر به عنوان قهرمان پرآوازه ایران در آوردگاه‌های جهانی اشاره کرد و افزود: این قهرمان ملی و بین‌المللی تنها است و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد. پرتو آذر تنها بانویی است که چهار مدال آسیایی داشته و حمایت همه نهادها و دستگاه‌ها از وی یک رسالت مهم و تأثیرگذار است.

کد خبر 471111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.