کلاهبرداری اینترنتی با فروش کالاهای ممنوعه

کلاهبرداری اینترنتی با فروش کالاهای ممنوعه، دستگیری سارق زعفران، جلوگیری از ورود ۹۰۰ تن مواد مخدر به بازار مصرف، بازداشت یکی از دلالان دارو در بازار و شناسایی و به دام افتادن قاتل فراری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عنوان فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز خبر داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر برای تسهیل ارتباطات و تعاملات کاربران فراهم کرده، توجه مجرمان سایبری نیز به سو استفاده از این فضا معطوف شده و همواره به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای فریب شهروندان و انجام اقدامات مجرمانه خود هستند.

نوروزی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های مجرمان راه اندازی صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان "فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز و فروش اقلام دارویی" است، ادامه داد: در اکثر اوقات طرح شکایت از سوی مال باختگان این حوزه‌ها برای مجرمان دور از ذهن تلقی می‌شود، از این رو کلاهبرداران با سو استفاده از این موضوع اقدام به ترغیب کاربران به استفاده از این گونه صفحات و انجام اقدامات مجرمانه می‌کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا تصریح کرد: در تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس و همچنین نظر به دریافت گزارش‌های متعدد مردمی از طریق مسیرهای ارتباطی مشخص شده اغلب گردانندگان این کانال‌ها و سایت‌ها با استفاده از کارت‌ها و شماره حساب‌های اجاره‌ای و انجام فعالیت‌های مجرمانه پس از ثبت سفارش و دریافت بهای کالا، سفارش داده شده را به دست متقاضی نمی‌رسانند و از این طریق از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صفحات و تارنماهای مجرمانه با موضوعات ذکر شده به صورت مستمر از سوی پلیس فتا مورد رصد قرار می‌گیرد و با گردانندگان این صفحات برخورد قانونی خواهد شد.

نوروزی اضافه کرد: ضروری است کاربران به هیچ عنوان اقدام به دنبال کردن و یا خرید از این صفحات نکنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مجرمانه‌ای پیرامون موضوع بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

سارق ۷۰۰ میلیون ریال زعفران دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قائنات گفت: مأموران انتظامی سارق ۷ کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را در این شهرستان دستگیر کردند.

محمود زال بی کی اظهار کرد: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت ۷ کیلوگرم زعفران در شهرستان قائنات، بلافاصله پیگیری موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائنات با بیان اینکه مأموران در بازرسی از منزل متهم هفت کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را کشف کردند، گفت: سارق در اظهارات خود به یک فقره سرقت دیگر اعتراف کرد که در این رابطه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در نگهداری اموال با ارزش خود دقت بیشتری داشته باشند و نکات ایمنی و هشدارهای انتظامی را در جهت پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

جلوگیری از ورود ۹۰۰ تن مواد مخدر به بازار مصرف

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۹۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط غیور مردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف و از ورود این میزان مواد مخدر به بازار مصرف جلوگیری شده است.

مجید کریمی بیان اینکه اعتیاد مهم‌ترین آسیب اجتماعی در کشور است، افزود: در گذشته بیشتر عرصه مبارزه با مواد مخدر را موضوعات قهری و برخوردهای پلیسی می‌دیدند، اما این روزها شاهد هستیم در همه عرصه‌ها از پیشگیری تا درمان و صیانت، دستگاه‌های مختلف سهم خود را ایفا می‌کنند و نقش مؤثر پررنگی در مبارزه با این موضوع شوم دارند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولین وظیفه‌ای که به عهده دارد، برخورد با قاچاق و ورود مواد مخدر است که از نقطه صفر مرزی شروع می‌شود و تا داخل شهرها و جاده‌های مواصلاتی ادامه پیدا می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: نزدیک به ۹۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط غیور مردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف شده و این موضوع از آنجا اهمیت دارد که این ۹۰۰ هزار کیلوگرم از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شده و از اینکه دسترسی به مواد مخدر به سهولت انجام شود، پیشگیری کردیم هرچند که همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم و درصدد برطرف کردن نقیصه‌های موجود با کمک تمام دستگاه‌ها با حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت هستیم.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری معتادان همیشه جز دغدغه‌ها و مطالبات مردم بوده است که واقعاً هم به حق است، برخی از نقاط شهری به عنوان نقاط آلوده مطرح است که مصرف و توزیع مواد مخدر در این اماکن انجام می‌شود، با حمایت‌های قوه قضائیه و پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، قانون جدید در دست پیگیری و تدوین است که بعد از تصویب این قانون، بخش زیادی از این مسائل و مشکلات در حوزه معتادان و خرده فروشان مواد مخدر حل خواهد شد.

کریمی افزود: آنچه که به عنوان دغدغه مطرح است و باید توجه بیشتری به آن شود، حمایت از خانواده‌های آسیب دیده و بزه دیده است که سرپرست خانواده‌شان به عنوان مجرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند یا به عنوان معتاد در گوشه خیابان رها هستند یا در مراکز بهزیستی در حال درمان هستند.

بازداشت یکی از دلالان دارو در بازار

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری یک دلال داروهای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و کشف ۸ میلیون و ۸۰۰ عدد از انواع قرص و دارو خبر داد.

نادر مرادی افزود: مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت تهران بزرگ، هنگام گشت زنی در حوالی بازار تهران، یکی از دلالان بازار داروهای قاچاق را که در حال فروش مقادیری دارو به چند شهروند بود، شناسایی و بازداشت کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی اولیه از خودروی این فرد، ۵۰۰ عدد قرص و ۱۵ قوطی شیشه‌ای انواع داروی‌های قاچاق کشف و متهم برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه هفتم پلیس انتقال یافت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم در حوالی محله نازی آباد شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران این پایگاه به مخفیگاه وی اعزام و ۸ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۴۰ عدد انواع قرص و داروهای غیرمجاز که عمدتاً قاچاق و تاریخ مصرف گذشته بود، کشف کردند، متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

شناسایی و به دام افتادن قاتل فراری

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملکان از دستگیری قاتل فراری در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

مرتضی فرجام پور اظهار کرد: در یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی مرتکب ۲ فقره قتل عمد شده بود، در یکی از روستاهای شهرستان ملکان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم و صدور دستور قضائی و انجام تعقیب و مراقبت در کمتر از ۲ ساعت در یکی از روستاهای شهرستان ملکان شناسایی و دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب ملکان ادامه داد: در حین دستگیری یک قبضه کلت کمری به همراه مهمات مربوطه از متهم کشف و ضبط شد، شهرستان ملکان با ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

کد خبر 471097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.