کدخدایی: فاصله بسیار زیادی بین قبل و بعد از انقلاب است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ممکن است گاهی اوقات انتقادهایی هم از سوی برخی از کسانی که دوره قبل از انقلاب را ندیدند، باشد که کم کاری من و امثال من موجب این انتقادات شده باشد، این مسئله اشکالی ندارد، اما وقتی بخواهیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم، فاصله بسیار زیادی مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آئین تکریم و معارفه سرپرست قدیم و رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس امروز (سه‌شنبه) با حضور عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان و همچنین مسئولان ارشد استان فارس همچون نماینده رهبر معظم انقلاب، استاندار و سرپرستان دفاتر ۱۵ گانه دفتر نظارت در سطح استان برگزار شد.

کدخدایی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مسئولان ارشد استان فارس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و همچنین یاد سردار سرافراز اسلام، سردار دل‌ها، شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مؤمن، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله مصباح یزدی که سهم بزرگی در پیروزی نهضت امام و بعد از انقلاب هم سهم بزرگی برای انجام وظایف دینی و تربیت شاگردان داشتند را گرامی داشت.

وی افزود: اگر بگوییم تمام این‌ها را از برکت وجود یک فرد الهی مانند امام خمینی (ره) داریم، اغراق نکرده‌ایم و در واقع این راهی بود که امام راحل برای همه ما ترسیم و چراغی روشن کردند که تبدیل به نهضت و انقلاب اسلامی شد و بعد از آن هم این نظام به لطف خدا و با پشتیبانی مردم، مرز چهل سالگی را پشت سر گذاشت.

سخنگوی شورای نگهبان نگاه امام را یک نگاه راهبردی توصیف کرد که با استفاده از آموزه‌های اسلامی برای ملت ایران ترسیم کردند و سپس ادامه داد: امام راحل مصداق دقیق «مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ» و یک انسان خود ساخته‌ای بودند که همه وجودش برای خداوند بود و با خودسازی که انجام داده بودند، توانست مردم را هدایت کند و نهایتاً وظیفه دینی خویش را انجام دادند و به همین دلیل انقلاب اسلامی مردم ایران یک انقلاب دینی و الهی شد و با آنچه که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، متفاوت بود.

او با بیان اینکه مردم امام خمینی (ره) را باور کردند و همراه ایشان بودند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی گروه‌های مختلف مبارز داشتیم که آوازه آن‌ها نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم پیچیده بود، اما موفقیتی نداشتند. شاید برای امثال ما که جوانان آن دوران هم بودیم، خیلی انگیزه‌های خوبی هم وجود داشت و مبارزه مسلحانه برای جوانان بسیار جاذبه داشت، اما امام خمینی هیچ‌گاه مبارزه مسلحانه‌ای را شروع نکردند و تمام تکیه‌شان بر مردم بود و در نهایت هم با حضور مردم و هدایت الهی امام (ره) و راهنمایی صحیح ایشان، انقلاب اسلامی پیروز شد.

کدخدایی با تصریح اینکه امام راحل تعابیر زیادی برای انقلاب اسلامی مطرح کردند، یکی از این تعابیر را استقلال برشمرد و گفت: با کلیدواژه استقلال، انقلاب اسلامی راه خود را طی کرد تا به پیروزی رسید. البته استقلال از یک سو به مفهوم زیربار ظلم نرفتن، نفی استعمار، نفی استثمار، نفی ظلم رژیم طاغوت و از طرف دیگر خودکفایی در همه ابعادی که آثارش را تاکنون مشاهده می‌کنیم و بیشتر هم خواهیم دید.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: امام معتقد بودند که نفی استعمار باید اتفاق افتد، ولی از آن طرف نیز باید خودکفایی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام شود تا بتوانیم راه خود را ادامه دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبیعتاً امروز ممکن است گاهی اوقات انتقادهایی هم از سوی برخی از جوانان و کسانی که دوره قبل از انقلاب را ندیدند، باشد و ممکن است این انتقادات هم درست باشد و کم کاری من و امثال من موجب این انتقادات شده باشد، این مسئله اشکالی ندارد، اما وقتی بخواهیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم، فاصله بسیار زیادی مشاهده خواهیم کرد.

او با تأکید بر اینکه امام خودباوری را در میان ملت ایران ایجاد کرد و آن زنجیرهایی که به دست و پای مردم ما توسط رژیم طاغوت و کشورهای استعماری بسته شده بود، را باز کرد، گفت: دولت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی بر روی کار آمدند، همگی در جهت تعالی و رشد کشور حرکت کردند و کم و بیش در این زمینه حرکت داشته‌اند، اما اصلاً نمی‌توانیم وضعیت موجود را با قبل از انقلاب و زمان طاغوت مقایسه کنیم.

کد خبر 471091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.