صادرات ایران به آفریقا توسعه می‌یابد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با استفاده از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها، نهادهای بین‌المللی و حمایت از بخش‌ خصوصی صادرات به آفریقا توسعه می‌یابد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در دیدار با دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و آفریقا، به معرفی برنامه‌های این سازمان طی سه سال آتی (۱۴۰۲- ۱۴۰۰) در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه صادرات به آفریقا، بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و حمایت از بخش خصوصی و سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور تاکید کرد.

فرزاد پیلتن مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، نیز اظهار داشت: مقرر شده هماهنگی و همکاری لازم بین وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران در تدوین و تکمیل برنامه افزایش تجارت به کشورهای آفریقایی و اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه توسعه با آفریقا صورت گیرد.

وی افزود: در زمینه برگزاری رویدادهای تجاری مانند برگزاری نمایشگاه‌ها و تبادل هیأت‌های تجاری نیز هماهنگی لازم بین سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه انجام خواهد شد.

پیلتن خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی سفارتخانه‌‎های ایران و دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای برنامه توسعه صادرات به آفریقا و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین حمایت از بخش‌های خصوصی و سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور و همکاری جهت برقراری ارتباط بیشتر میان سفرای ایران در کشورهای آفریقایی با بخش خصوصی و صنایع کشور از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 471086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.