کرونا نگاه به مسائل دخیل در تاب‌آوری شهر را تغییر داد

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما همیشه به فکر سیل و زلزله در شهر بودیم اما پاندمی باعث شد به موارد دیگری چون کارکرد خدمات در شهر نیز توجه کرده و تاب آوری شهر از این جهت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی خشت طلایی اظهار کرد: از سال ۹۳ این جشنواره پا گرفت و سال‌های ۹۶،۹۷ برگزار نشد .۹۸ نیز جهانی نبود اما امسال در سطح بین‌المللی برگزار شد. ۵۸ کشور شرکت کرده و ۵۰۰ اثر شرکت داده شدند.

وی ادامه داد: این پاندمی طی اقدامی محلی منتشر شد و بعد از جنگ جهانی دوم اتفاقی به این مهمی نداشتیم که کل جهان را درگیر خود کند. در کنار ابعاد منفی که این ویروس داشت ابعاد مثبتی نیز داشت و باعث شد انسان‌ها به محیط‌زیست و احیای طبیعت توجه بیشتری کنند. کرونا نفس جدیدی به محیط زیست داد و سبب شد درباره مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد کرده بودیم فکر کرده و مراقبت بیشتری کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کرونا یک چهره جدید به دنیا داد، اضافه کرد: کرونا شرایط استفاده از خدمات شهری را تغییر داد به نحوی که سیستم حمل و نقل عمومی به عنوان منبع انتشار کرونا محسوب می‌شود. به همین دلیل باید کارکرد خدمات و نحوه ارائه‌شان باید تغییر کند. فروشگاه‌های بزرگ و حراج‌ها و غیره دیگر نمی‌توانند مانند گذشته عمل کنند.

هاشمی ادامه داد: ما همیشه به فکر سیل و زلزله در شهر بودیم اما پاندمی باعث شد به موارد دیگری چون کارکرد خدمات در شهر نیز توجه کرده و تاب آوری شهر از این جهت نیز مورد بررسی قرار گیرد. در این زمینه کارهایی صورت گرفته و نتایح مثبتی هم دیده شده است.

وی ضمن اشاره به تعریفی از شهر سالم گفت: شهر سالم شهری است که فضای آن آرامش در شهروندان ایجاد کند و این محقق نمی‌شود مگر با همراهی دولت‌ها و نهادهای اثرگذار تا بتوانیم به دید مشترک برسیم.

کد خبر 471064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.