احداث باغ ژاپنی در لیتوانی برای رونق گردشگری

ویلنیوس، پایتخت کشور لیتوانی، به زودی میزبان ایجاد باغ بسیار بزرگی به سبک فضاهای سبز ژاپن خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی ویلینوس طی مراسم بزرگداشت سیصد و نود و هشتمین سالروز تولد شهر اعلام کردند که حفظ تاریخ محلی به معنای کنار گذاشتن سنت‌های مربوط به کشورهای خارجی نخواهد بود. در همین راستا قرار شد باغی به سبک معماری بسیار سنتی ژاپن در قلب پایتخت کشور احداث شود و ساخت آن تا اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان برسد. باغ جدید ویلینوس به شیوه معماری معروف شیرو و یوکیهیرو ناکان، پدر و پسری از طراحان بسیار برجسته ژاپن ساخته خواهد شد و یک فضای متروکه پنج هکتاری را در بر خواهد گرفت.

مقامات رسمی ویلنیوس اعلام کرده‌اند که طراحی باغ جدید بسیار منحصر به فرد خواهد بود، به طوری که پیش‌بینی می‌شود در دوران پساکرونا، گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به سمت خود جذب کند و اقتصاد صنعت گردشگری را رونقی دوباره ببخشد.

این باغ بر مبنای قوانین سختگیرانه باغ‌سازی ژاپنی احداث خواهد شد و بخشی از چشم‌انداز رودخانه قدیمی نریس را در بر خواهد گرفت. باغ جدید پایتخت لیتوانی، فضاهای عمومی بسیاری را در خود جای خواهد داد و به عنوان مکانی برای کشف سنت‌های کشورهای مختلف جهان استفاده خواهد شد.

در باغ ژاپنی ویلنیوس بالکن‌ها و فضاهای سبز بسیاری احداث خواهد شد و مسیرهایی برای پیاده‌روی، سیستم‌های روشنایی هوشمند، یک آلاچیق بزرگ، آبشارهای مختلف، آب‌نماهای زیبا و برکه‌هایی کوچک برای پرورش ماهی سراسر اطراف را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، مکانی جهت ساخت یک زمین بازی برای کودکان با تمام تجهیزات لازم و محلی برای پارک خودروهای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

از آنجا که فضایی متروکه با درختانی قدیمی به احداث پارک ژاپنی پایتخت لیتوانی اختصاص داده شده است بنابراین لازم است بسیاری از درختان آن‌ا، یعنی چیزی حدود ۴۵۰ اصله درخت قطع شود تا فضاهای جدید جای آن را بگیرد. البته مقامات رسمی چوب این درختان را در اختیار نجاران قرار خواهند داد تا از آن‌ها، وسایلی نظیر پنجره و در بسازند.

کد خبر 471056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.