آزادی ۸ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان با کمک خیران

۸ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان با کمک خیران آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ظهر امروز _دوشنبه ۷ بهمن ماه_ در آئین افتتاح ساختمان جدید خیریه امام موسی کاظم (ع) و مرکز مدیریت جذب مشارکت‌های مردمی گروه‌های جهادی، اظهار کرد: همه آنچه که داریم نتیجه تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان شهید این کشور است، اگر آنها نبودند که خالصانه در تبعیت از ولی امر خود جانشان را نثار کنند امروز ما اینجا نبودیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در محدوده جغرافیایی ایران و محور مقاومت به عنوان قدرتی بزرگ در جهان مطرح است که این دستاورد و جایگاه نتیجه تلاش شهدا بوده است.

حبیبی در ادامه با تقدیر از تلاش خیران، افزود: خیریه امام کاظم (ع) آثار و برکات خوب و مثبتی در سال‌های اخیر داشته است، هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که مردم و خیران خودجوش به خانواده‌های زندانیان کمک کنند. این چندمین جلسه است که در سازمان زندان‌های اصفهان، افراد کمک‌های مجاهدانه و انسان‌دوستانه خود را به خانواده زندانیان اهدا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: این گوشه‌ای از کار مردم خیر اصفهان است؛ در اصفهان صدها عمل خیر انجام می‌شود؛ مردم این شهر به ویژه در شرایط شیوع کرونا توانستند کمک حال مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

حبیبی تصریح کرد: این از ویژگی‌های نظام اسلامی و ولایی است که مردم و خیران خودجوش برای کمک به میدان می‌آیند، این کار به معنای آن است که مردم، نظام جمهوری اسلامی را از خودشان می‌دانند و در رأس نظام، ولی فقیه را به عنوان نایب امام زمان خود می‌شناسند و آنچه که انجام می‌دهند بر اساس اعتقاداتشان است.

توزیع نذر هشتم به نیت حضرت ثامن الحجج در میان خانواده زندانیان

در ادامه محمود ضیایی‌فرد، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه فردا سالگرد وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم همسران و مادران شهدا است و دهه فجر امسال با میلاد حضرت زهرا (س) مصادف شده است، اظهار کرد: خیریه امام موسی کاظم (ع) سال ۱۳۹۰ با تلاش مدیرکل اسبق زندان‌های اصفهان تأسیس شد و تاکنون در ۱۰ سال گذشته خدمات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: ریاست قوه قضائیه سال گذشته بخشنامه‌ای را مبنی بر تعامل با بخش خصوصی خیریه‌ها، نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی ابلاغ کردند که خوشبختانه در این زمینه کار و جذب گروه‌های جهادی جهش خوبی یافته و از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.

وی افزودافزود: در اصفهان نیز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را پیگیری کردیم که شامل حمایت از پرونده‌های قضائی، اشتغال و سلامت زندانیان و خانواده‌های آنها است از این رو ساختمان جدید به عنوان خیریه امام موسی کاظم (ع) و با هدف ایجاد محلی برای جذب گروه‌های جهادی در راستای اجرای طرح حاج قاسم امروز افتتاح می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به طرح "نذر هشتم" اضافه کرد: به برکت وجود حضرت ثامن الحجج، کمک‌های مردمی و خیریه‌ها روز هشتم هر ماه بین خانواده‌های زندانیان توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام وکیل‌پور، نماینده رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در امور گروه‌های جهادی و شماری از روحانیون و خانواده‌های شهدا از دیگر حاضران در آئین افتتاح مجتمع شهید قاسم سلیمانی، ساختمان جدید خیریه امام موسی کاظم "ع" و مرکز مدیریت جذب مشارکت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بودند. در این آئین ۵۱۳ حواله ارزاق به ارزش ۳۲۰ هزار تومان بین خانواده‌های زندانیان اصفهان توزیع شد.

کد خبر 471040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.