تغییر نام خیابانی به نام "کاشانی" بدون فوتبالی ها

براساس مصوبه شورای شهر تهران، خیابان گلستان در محدوده نارمک، به خیابان «جعفر کاشانی» تغییر نام داد.

به گزارش ایمنا، رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: علت نام‌گذاری خیابان جعفر کاشانی، قرار داشتن باشگاه شاهین در این خیابان است.

آئین پلاک‌کوبی خیابان گلستان به نام خیابان جعفر کاشانی روز دوشنبه و بدون اطلاع باشگاه و خانواده بزرگ پرسپولیس و همچنین پیشکسوتان و بزرگان باشگاه‌های شاهین و پرسپولیس از جمله همبازیان زنده‌یاد جعفر کاشانی برگزار شد!

با تأسف و در کمال تعجب، باشگاه پرسپولیس در ارتباط با اجرای این مصوبه شورای شهر تهران، هیچ‌گونه دعوت‌نامه یا نامه اطلاع رسانی را دریافت نکرده بود. در حالی که زنده‌یاد جعفر کاشانی که از فرهیختگان ورزش و فوتبال ایران بود به جهت سال‌ها تلاش و زحمت برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، شایسته برنامه باشکوه‌تری بود. این در حالی است که در تماس با تعدادی از پیشکسوتان فوتبال ایران، از جمله حمید جاسمیان، آن‌ها نیز نسبت به چنین اتفاقی ابراز بی‌اطلاعی و گلایه کردند.

در این که زنده نگه داشتن نام این بزرگان، اقدامی درخور توجه و قدردانی است شکی نیست ولی برای انجام آن به این شکل دلیلی نمی‌بینیم.

همچنین در جریان این مراسم، از سردیس این پیشکسوت نامدار فوتبال ایران و بازیکن و رئیس اسبق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، که برابر باشگاه شاهین قرار داده شد نیز رونمایی گردید.

جعفر کاشانی پیشکسوت بزرگ باشگاه پرسپولیس که خیابانی به نام او نامگذاری شد، متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۲ در تهران بود و در حالی که ریاست هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشت، متأسفانه در دهم مهرماه ۱۳۹۸، جان به جان آفرین تقدیم کرد.

جعفر کاشانی پس از سال‌ها تلاش برای باشگاه شاهین و تیم ملی کشورمان، جزو نسل اولی بود که به اتفاق همبازیان نامدار خود، اولین تیم فوتبال پرسپولیس را تشکیل دادند. وی که کارمند وزارت امور خارجه بود به عنوان سرکنسول و دیپلمات ایران در امارات، خدمت کرد. او برای ۷ سال با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و فوتبال خود را با این پیراهن به پایان رساند. زنده‌یاد کاشانی، هنوز در اوج فوتبال خود بود که برای انجام مأموریت دیپلماتیک خود در امارات، مجبور به خداحافظی از فوتبال شد.

کاشانی که به عنوان مدیرعامل باشگاه شاهین نیز فعالیت داشت با سابقه‌ترین عضو هیأت مدیره پرسپولیس به حساب می‌آمد. تأسیسات کنونی شاهین در زمان مدیریت وی، راه‌اندازی شد و بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کاظمی نیز در زمان ریاست او بر هیأت مدیره به پرسپولیس واگذار گردید.

روحش شاد و یادش گرامی.

کد خبر 471027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.