نقاط حادثه‌خیز معابر درون‌شهری کرج شناسایی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار کرج از شناسایی نقاط بحرانی و حادثه‌خیز معابر درون‌شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی‌نژاد در نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده با تاکید بر اینکه در سند چشم‌انداز توسعه شهر بر مقوله مهم انسان محوری تاکید شده است، اظهار کرد: متأسفانه در گذشته زیر ساخت لازم برای مشارکت بیشتر شهروندان در امور شهر فراهم نبوده که درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج درصدد ایجاد عدالت اجتماعی برای شهروندان جهت استفاده از تمام امکانات شهری است، تصریح کرد: اهمیت مبحث مهم جانمایی صحیح و استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده بر کسی پوشیده نیست، اما متأسفانه در گذشته کار زیربنایی در این حوزه به درستی انجام نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج افزود: طبق آمار دریافتی از پلیس راهور استان البرز در سال گذشته ۹۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهر کرج برای عبور عرضی عابران پیاده و شهروندان امن نیست، گفت: درصد بالایی از آمار فوتی یاد شده را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند زیرا سالمندان به سبب نداشتن توانایی بالای حرکتی در این زمینه بسیار آسیب‌پذیر هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وضعیت عبور عرضی عابرین پیاده باید ساماندهی شود، افزود: متأسفانه البرز جزو سه استان اول کشور در بخش تصادف منجر به فوت عابران پیاده است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه‌خیز معابر درون شهری کرج برای مناسب‌سازی و ایمن سازی عبور عرضی عابران پیاده شناسایی شده است، گفت: علی رغم وجود پل عابر پیاده در بسیاری از نقاط شهری شاهد عبور هم سطح حجم بالایی از عابران پیاده هستیم.

کد خبر 471018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.