مرکز زنان سرپرست خانوار در اصفهان افتتاح شد

مرکز توانمند سازی بانو امامی امروز _سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه ۹۹_ در مراسمی با حضور «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز توانمندسازی بانو امامی در زمینی به مساحت ۳۲۵ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۱۵۰ مترمربع در چهار طبقه با هزینه ۵۷ میلیارد ریال از سوی شهرداری منطقه ۱۲ احداث شده است.

در این مرکز علاوه بر آموزش و توانمندسازی، شغل پایدار و شایسته برای زنان در نظر گرفته خواهد شد و حقوق و مزایا و امنیت شغلی، بازار فروش و تأمین مواد اولیه و کارگاه‌های فنی نیز توسط کارآفرینی که در این مرکز فعالیت می‌کند، فراهم می‌شود، جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانواری هستند که تحت پوشش کمیته امداد و اداره بهزیستی قرار دارند.

در مرکز توانمندسازی بانو امامی آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در زمینه صنایع دستی داده می‌شود و پس از برگزاری دوره‌ها و گذراندن مراحل تئوری و عملی و تکمیل دوره آموزشی به هنرجویان گواهینامه ارائه می‌شود.

با توجه به وجود تفاهم‌نامه مابین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان میراث فرهنگی، تسهیلات و بازار فروش برای تولیدات زنان سرپرست خانوار فراهم شده است که با این اقدام به یکی از موضوعات مهم امروز جامعه یعنی اشتغال، کمک شایانی خواهد شد.

ارسال لایحه" حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت" به مجلس

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در آئین افتتاح مرکز توانمندسازی بانو امامی اظهار کرد: هدف اصلی از ایجاد مراکز توانمندسازی بانوان ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حمایت از اشتغال پایدار خانوار انجام داده است، تصریح کرد: دولت در سال ۹۸ تسهیلات پایدار روستایی و تسهیلات فراگیر برای شهرها پیش بینی و اجرایی کرده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ بر اساس آمارهای موجود حدود ۴۱ درصد این تسهیلات را زنان دریافت کرده‌اند و بسیاری از آنها به اشتغال پایدار دست یافته‌اند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار در مرکز فنی و حرفه‌ای به طور مشترک با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اجرا می‌شود که هدف اصلی آن آموزش مهارت‌های کلی و حرفه‌ای و تخصصی و تأمین زنجیره ارزش و اتصال به بازار و اشتغال پایدار است؛ همچنین در حال حاضر شبکه سازی بازاریابی دیجیتال با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط کشور فعالان عرصه کارآفرینی مراکزی را پیش بینی می‌کنند که در آن کالاها و خدمات تولیدی زنان قابل عرضه باشد، گفت: استان اصفهان همچون ۳۱ استان دیگر کشور سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده رادارد که این سند بر اساس وضعیت استان مطالعه شده و مشکلات و آسیب‌های خانواده، حقوق زن، کودک همسری در آن دیده شده و مسئولیت دستگاه‌های مختلف مشخص و تقسیم کار شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تأکید کرد: مراکز اورژانس اجتماعی و سازمان بهزیستی از جمله دستگاه‌های اصلی اجرای سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: این قانون نقش مهمی در مورد افراد زیر ۱۸ سال ایفا می‌کند و بر اساس آن می‌توان در ارتباط با کودک همسری اقدامات خوبی انجام داد.

ابتکار با بیان اینکه در دولت لایحه حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت تصویب شده است، اظهار کرد: این لایحه جامع به طور مشترک با قوه قضائیه است و در آن تمام ابعاد خشونت خانگی و جامعه علیه زنان پیش بینی شده است؛ لایحه حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت به مجلس ارسال شده و انتظار می‌رود در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار گیرد.

توانمندسازی بانوان را وظیفه خود می‌دانیم

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آئین با بیان اینکه توانمندسازی بانوان را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: شهرداری اصفهان بنا بر مأموریت فرهنگی و اجتماعی خود به موضوع راه اندازی مرکز توانمندسازی بانوان ورود پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: استمرار این اقدامات مهم‌تر از انجام آن است و بی شک اگر این فعالیت‌ها استمرار نداشته باشد و تقاضاها مورد توجه قرار نگیرد به اهداف مورد نظر دست پیدا نخواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار که در مرکز توانمندسازی فعالیت می‌کنند انتظار دارند که شهرداری پشتوانه مالی از آنها داشته باشد و بازار عرضه محصولات و تولیدات را برای آنها فراهم کند؛ البته تهیه اقلام مورد نیاز آنها و ایجاد بازار فروش کاری بس دشوار است که شهرداری باید در این باره چاره اندیشی کند.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه در مراکز توانمندسازی بانوان باید شخصیت این قشر از جامعه ارج نهاده شود، گفت: زنان سرپرست خانوار قرار است در این مراکز به درآمد حلال دست پیدا کنند و زمینه اشتغال آنها فراهم شود و سرافرازانه درآمد خود را هزینه کنند، البته این اقدامات نباید با ترحم توأم باشد.

کد خبر 471008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.