گوگل دفاتر خود را به مراکز واکسیناسیون کرونا تبدیل می‌کند

شرکت گوگل قصد دارد تعدادی از دفاتر خود را به مراکزی برای واکسیناسیون سراسری کووید-۱۹ تبدیل کند همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای ارتقای آموزش در مورد واکسن‌ها اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا، شرکت گوگل بعضی از دفاتر خود را به مراکز واکسیناسیون علیه بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ تبدیل خواهد کرد. این اقدام از دفاتر شرکت گوگل در شهرهای نیویورک، لس آنجلس، خلیج سانفرانسیسکو و کرکلند و واشنگتن آغاز می‌شود.

طبق اعلام "ساندار پیچای"، مدیر عامل گوگل، این شرکت با همکاری یک مرکز پزشکی و مقامات بهداشت عمومی، تعدادی از ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و فضای باز در اختیار خود را برای واکسیناسیون عمومی در نظر گرفته است. همچنین شرکت گوگل برای تعیین زمان باز شدن این مراکز با مقامات محلی همکاری خواهد کرد.

"پیچای" گفت: همه‌گیری کووید -۱۹ عمیقاً همه جوامع را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری همچنین موجب همکاری و هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی و فراتر از مرزهای بین‌المللی در مقیاس قابل توجهی شده است. ما اکنون نمی‌توانیم سرعت خود را کم کنیم.

همچنین گوگل مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از جمله ۱۰۰ میلیون دلار کمک تبلیغاتی و ۵۰ میلیون دلار با همکاری آژانس‌های بهداشتی برای ارتقای آموزش و توزیع واکسن متعهد شده است.

شرکت گوگل به عنوان بخشی از این برنامه، اطلاعات واکسن را به صفحات جستجوی خود در هر ایالت و منطقه خاص اضافه می‌کند و طی چند هفته آینده مراکز واکسیناسیون را در آریزونا، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و تگزاس برای جستجو در نقشه آماده می‌کند.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد افراد رنگین پوست و افراد حاضر در جوامع روستایی کمتر از گروه‌های دیگر به واکسن دسترسی دارند. به همین منظور این شرکت مبلغ پنج میلیون دلار به سازمان‌هایی که به اختلاف نژادی و جغرافیایی در واکسیناسیون کووید -۱۹ رسیدگی می‌کنند، اهدا کرد.

یکی دیگر از غول‌های فناوری به نام "آمازون" نیز یک کلینیک را در سیاتل افتتاح کرده است به امید اینکه در آن دو هزار نفر را واکسینه کند. شرکت مایکروسافت نیز گفته است که یک ساختمان خالی در محوطه خود برای واکسیناسیون باز می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 471003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.