خشکسالی گریبان اصفهان را گرفته است/ انتقاد از صادر نشدن پیوست محیط زیستی پروژه بهشت‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک سال است برای انتقال آب بهشت‌آباد دنبال پیوست محیط‌زیستی هستیم اما سازمان محیط زیست کشور از دادن این نامه طفره می‌رود؛ اگر این نامه صادر نمی‌شود، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (سه‌شنبه) با حضور در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: هر فردی مأموریتی دارد و باید در کارهای نیک با دیگران تعامل و همکاری داشته و از گناه پرهیز کند و یقیناً حل مشکلات مردم یکی از مصادیق بارز این کار نیک بوده و کمال سعادت، اصلاح امور مردم است.

وی با اشاره به وظیفه شوراهای شهر در تحقق این امر، افزود: شنیدن دغدغه شوراهای استان نشان داد گرفتاری‌های برخی شهرستان‌های استان از مرکز استان متفاوت بوده و حل آن دشوارتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا پس از گذشت ۲۲ سال به بلوغ رسیده‌اند، اما هنوز با این سابقه با برخی مشکلات اساسی سروکار دارند، بنابراین لازم است نقش شوراها جدی گرفته شده، برخی مسئولیت‌ها به آنها تفویض اختیار شود و حاکمیت از نقش‌آفرینی شوراها نترسد.

وی ادامه داد: شوراها نه تنها به کشور آسیب نرسانده‌اند، بلکه در کنار دولت و مجلس در جبهه خدمت حضور یافته‌اند، اما همچنان در اعتماد به آنها خساست به خرج داده شده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: باور مردم به شوراها بیش از باور مسئولان است و این مردم به ما برای بسیاری از مطالبات خود مراجعه می‌کنند چون همان زمان که رأی دادند می‌دانستند به اعضای شوراهای شهر و روستا رأی می‌دهند، نه شورای شهرداری و دهیاری و انتظار دارند شوراها در تمام امور شهر و روستا ورود کنند و کار مردم را پیش ببرند.

وی اضافه کرد: تمام شوراهای استان با یکدیگر هم‌سرنوشتی دارند بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی داریم و اگر هرکسی بخواهد دور خود حصار کشیده و به فکر خود باشد، موفق نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر بخواهیم به شهر اصفهان فکر کنیم باید به شهرها و روستاهای چسبیده به این شهر نیز توجه کنیم بنابراین رمز موفقیت شهرها در گرو چسبندگی به شهرها و روستاهای اطراف است.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری اصفهان عدالت فضایی را دنبال می‌کنیم چون می‌دانیم اگر خدمات مورد نیاز مناطق کم‌برخوردار را فراهم نکنیم، ساکنان این مناطق منتظر نمی‌مانند تا امکانات فراهم شود، بلکه وسیله نقلیه خود را سوار شده و به نیازهای خود در مناطق برخوردار پاسخ خواهند داد بنابراین می‌دانیم که باید به سمت یکسان‌سازی در تمام مناطق ۱۵ گانه حرکت کرده و در یک مسیر درست حرکت کنیم.

نصراصفهانی خشکسالی، آلودگی هوا، شیوع کرونا و معضلات اقتصادی را مشکل مشترک تمام شهرها و روستاهای استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات اصفهان را حل کنیم، نباید از شهرها و روستاهای اطراف غفلت کنیم چون همه ما مشکلات مشترک داریم که باید با کمک یکدیگر آن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: زاینده‌رود، بی‌آبی و خشکسالی گریبان تمام استان را گرفته و اسباب نگرانی تمام شوراها شده است و باید خشکسالی را به آبسالی ببریم؛ بخشی از این موضوع وابسته به نزولات آسمانی است، اما بخش دیگر دست سیاست‌گذاران است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تمایل به وحدت و هم‌افزایی با دیگر استان‌های بهره‌بردار از زاینده‌رود داریم، اما در درجه نخست باید در استان خود وحدت داشته باشیم و سپس سراغ استان‌های مجاور برویم.

وی با بیان اینکه وحدت باید در تمام موضوعات مشترک استان مورد توجه باشد، ادامه داد: در روزهایی که آلودگی هوای اصفهان به وضعیت هشدار رسید، شهرها و روستاهای اطراف اصفهان نیز دچار این معضل شدند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه اگر قرار است برای مطالبه خواسته‌های استان مکاتبه شده و بیانیه‌ای صادر شود، وقتی شوراهای استان یک‌صدا اقدام کنند، مطالبه کارآمدتر خواهد بود، گفت: نیاز داریم با همکاری و همفکری شوراهای بالادستی کارهای مشترک انجام دهیم و اختیارات لازم به رؤسای این شوراها برای پیگیری موضوعات داده شود.

وی با بیان اینکه شوراها می‌توانند با همکاری یکدیگر حقوق قانونی مردم استان اصفهان را از محل منابع ملی احصا کنند، خاطرنشان کرد: یک سال است برای انتقال آب بهشت‌آباد دنبال پیوست محیط‌زیستی هستیم، اما سازمان محیط زیست کشور از دادن این نامه طفره می‌رود؛ اگر این نامه صادر نمی‌شود، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد که اقدام مشترک شوراهای استان این مطالبه‌گری را پررنگ می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: علاوه بر مأموریتی که در حوزه عمرانی شهرها داریم باید بر مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهروندان بیش از گذشته متمرکز شویم و لازم است شوراها به این مسائل ورود کنند چون زمانی می‌توانیم شهرهای سرزنده داشته باشیم که شهروندان سرزنده داشته باشیم.

وی گفت: نباید از نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهرنشینان و روستانشینان غافل شویم چون تمام اقدامات عمرانی برای ارتقای سطح زندگی اجتماعی مردم است.

کد خبر 470996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.