تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد نجف‌آباد و نوسازی مدارس اصفهان امضا شد

تفاهمنامه‌ همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و اداره کل نوسازی مدارس اصفهان صبح امروز _سه شنبه ۷ دی ماه_ امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی میربد، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در آئین امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان زمینه‌های فراوانی برای همکاری با فضاهای دانشگاهی دارد، بسته مکان‌یابی فضاهای آموزشی و آجر به آجر که از طرف وزیر آموزش و پرورش به این سازمان ابلاغ شده ظرفیت‌های زیادی برای همکاری با دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: از سیستم دانشگاهی، صنعت و اجرا انتظارات زیادی وجود دارد زیرا باید اثر این فارغ‌التحصیلان در حیطه اجرا نمایان باشد. همت تحقق این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و اقدامات عملی نیز در این خصوص در این دانشگاه انجام شده است که قطعاً گسترش این موضوع و عملیاتی شدن و تلفیق آن با آینده علمی دانشجویان می‌تواند راهگشا باشد.

میربد افزود: دانشگاه جامع مستقل باید حتی در سرفصل درسی خود نیز بازنگری کند تا تخصص‌های مورد نیاز جامعه را برای دانشجویان ارائه کرده و حلقه ارتباط برای کسب مهارت در صنعت را فراهم کند. اداره کل نوسازی مدارس، تصمیم دارد از این پتانسیل استفاده کند.

وی ادامه داد: در رشته مهندسی عمران، شاخه‌های مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای، صنعتی سازی، بهینه‌سازی فضا و در رشته معماری، موضوع ساختمان انرژی صفر، ساختمان سبز، استفاده از مصالح مختلف و… از جمله موضوعاتی است که می‌تواند زمینه همکاری باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: اکنون درصدد طراحی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان روشندل هستیم، اما هنوز آئین نامه‌ای برای ایجاد چنین مدرسه‌ای در کشور وجود ندارد، در تأسیسات مکانیکی و برقی نیز می‌توان موضوعات خوبی تعریف کرد که نتایج این تحقیقات بلافاصله اجرا خواهد شد.

میربد افزود: حضور خیرین مدرسه‌ساز در کنار اداره نوسازی مدارس شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده است، به طوری که گاهی افراد تقاضای ساخت مدرسه با ویژگی خاصی را دارند. هر گاه ارتباطی بین مجموعه نوسازی مدارس و دانشگاه‌ها شکل گرفته نتایج خوبی داشته و لازم است که سهم پیشرو بودن دانشگاه در زمینه علمی، در کارهای اجرایی و صنعت نیز مشخص باشد.

آمادگی اداره نوسازی برای عملیاتی کردن پژوهش‌ها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل در معرفی حیطه‌های پژوهشی کاربردی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و پذیرش دانشجویان کارآموز، گفت: ۱۳ طرح پژوهشی در استان اصفهان در سال گذشته عملیاتی شد و یکی از عواملی که این پژوهش‌ها را کاربردی‌تر می‌کند این است که دانشجو بداند نتیجه پژوهشی که انجام داده عملی می‌شود، اداره نوسازی مدارس آمادگی کامل برای عملیاتی کردن این پژوهش‌ها را دارد.

میربد ادامه داد: وظیفه اصلی اداره نوسازی مدارس ساخت مدارس است، اما نمی‌خواهیم کارهای مشابه انجام دهیم که این موضوع نیازمند پشتوانه علمی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد نجف آباد ادامه داد: امیدوارم این تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی شده و صرفاً روی کاغذ نباشد و زمینه‌ای فراهم شود تا با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشگاه، بخش صنعت را تقویت کرده و دانشگاهیان نیز بتوانند از زمینه فراهم شده در نوسازی مدارس بهره ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در این رابطه از آمادگی کامل این مجموعه دانشگاهی برای همکاری با اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، در پایان تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و اداره کل نوسازی مدارس امضا شد که بر مبنای مفاد آن این دو سازمان در زمینه‌های گفته شده در سال‌های آتی همکاری‌هایی خواهند داشت.

کد خبر 470995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.